- احمدی، مهری و محرمنژاد، ناصر ( 1385)، بررسی اطلاعات آماری ترافیک تهران براساس شاخصهای حملونقل پایدار شهری، هفتمین کنفرانس مهندسی حملونقل و ترافیک ایران، تهران
- استروفسکی، واتسلاو " شهرسازی معاصر ( از نخستین سرچشمهها تا منشور آتن) " ترجمه لادن اعتضادی ( 1372)، دانشگاه شهید بهشتی، تهران.
- امان پور، سعید، علیزاده، مهدی، پرویزیان، علیرضا و احمدی هاجر (1395)، مکان گزینی مسیرهای دوچرخه سواری کلانشهعر اهواز، فصلنامه جغرافیا و مخاطرات محیطی، سال 5، شماره 19.
- آل ابراهیم، پیمان (1381)، تدوین فرآیند گسترش دوچرخه سواری در شهرها با نگاه خاص به برنامه ریزی کالبدی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علم وصنعت، دانشکده معماری وشهرسازی
- تفضلی، محمدسروش و سیدمحمد سیدحسینی و مهدی نبیزاده (1390 )، اولویتبندی سیاستهای عمدهی حملونقل پایدار براساس اثربخشی در هریک از ابعاد سهگانهی توسعه پایدار و براساس ترکیب سه بعد، یازدهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی حملونقل و ترافیک، تهران.
- تقوایی، مسعود و فتحی و عفت (1390)، معیارهای مکان گزینی و طراحی مسیرهای دوچرخه سواری (با تاکید بر اصفهان). جامعه شناسی کاربردی، سال 22، پیاپی 43، شماره 3، صص 152-135.
- تندیسه، م. و رضایی، م.ر. (1392)، برنامهریزی راهبردی حملونقل پایدار شهری در کلانشهرهای ایران (مطالعه موردی: مشهد)، مهندسی حملونقل، سال 5، شماره یک، صص 1- 18.
- جهانشاه لو، لعیا، امینی، الهام (1385)، برنامه ریزی شهری و نقش آن در دستیابی به حمل و نقل پایدار شهری، هفتمین کنفیرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران، تهران.
- حبیبیان، میقات، هامونی، پرهام و حق شناس، پریسا (1396)، تعیین بهترین مسیر احداث خط دوچرخه سواری با رویکرد حمل و نقل پایدار مطالعه موردی: منطقه 1 شهر شیراز، نشریه مهندسی عمران امیر کبیر، دوره 49، شماره 3، صص 593-602.
- حیدری اناری، ع. و شجاعی، ا. ع، (1396)، رتبه بندی مدهای مختلف حمل و نقل مسافری درون شهری به کمک روش تاپسیس، پژوهشنامه حملونقل، دوره 14، شماره 3، پیاپی 52، صص 159- 167.
- رمضانیان، محمدرحیم.، اسماعیلپور اشکاء. و نبیزاده، ساره (1393)، ارزیابی پایداری سیستمهای حملونقل شهری (مطالعه موردی: شهر رشت)، فصلنامه اقتصاد و مدیریت شهری. شماره 8، صص 17- 30.
- رهنما، محمد رحیم و عبادی نیا (1393)، تحلیل پایدار حمل و نقل شهر مشهد با استفاده از روش جاپاری بوم شناختی، جغرافیا و مخاطرات محیطی، شماره 11، صص 105-93.
- زیاری، کرامت الله. (1381)، برنامهریزی کاربری اراضی شهری، یزد، انتشارات دانشگاه یزد.
- عسکری، محسن و رحیمی، محمود (1396)، بررسی میزان پذیرش اجتماعی استفاده از دوچرخه در سطح کلانشهرها، مطالعه موردی: کلانشهر تهران، جامعه شناسی کاربردی، سال 28، پیاپی (65)، شماره اول، صص 185-206.
- عسگری طورزنی، عطیه و حبیبیان، میقات (1395)، شناسایی سیاستهای موثر بر سیستم اشتراک دوچرخه در شهر تهران. نشریه مهندسی حمل و نقل، سال 7، شماره 3.
- مرکز ملی آمار ایران (1390)، نتایج تفصیلی سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان میاندوآب 1390، تهران.
- مرکز ملی آمار ایران (1395)، نتایج تفصیلی سرشماری عمومی نفوس و مسکن شهرستان میاندوآب 1395، تهران.
- موسوی، م.ن. (1391)، شکل پایدار شهر و عدالت اجتماعی، نمونه موردی شهر میاندوآب، پژوهشهای جغرافیای انسانی، شماره 80، صص 177- 192
- مهندسین مشاور گذرراه، (1384)، تسهیلات دوچرخه سواری، مبانی و معیارهای فنی برنامه ریزی، طراحی و بهره برداری، معاونت آموزش سازمان حمل ونقل و ترافیک تهران، ص54.
- Chin Lin A. & Loftis, K. (2005), “Mixing quantitative and qualitative methods in political science, a primer”, paper presented at the annual meeting of the American political science association, available at:
www.allacademic.com/metaP4197.
- Design, A.P. (2012), “Los Angeles Bicycle Master Plan”, Los Angeles, 2012.
- Ferna´ndez-H., A. Jara-Dı´az, S. Monzo´n, A. (2014), “Modeling bicycle use intention: the role of perceptions”, Transportation, Volume 43,
Issue 1, pp 1–23.
- Heinen, E. Van Wee, B. Maat, K. (2009) “Commuting by Bicycle: An Overview of the Literature”, Transport Reviews: A Transnational Transdisciplinary Journal, vol 30. No 1. pp 59-96.
- Labib, S. M., Mohiuddin, H., & Shakil, S. H. (2013), “Transport Sustainability of Dhaka: A Measure of Ecological Footprint and Means for Sustainable Transportation System”, Journal of Bangladesh Institute of Planners, pp 137-147.
- Oja, P., Titze, S., Bauman, A., de Geus, Krenn, B. P., Reger-Nash, B., Kohlberger, T. (2011), “Health benefits of cycling: A systematic review”, Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol 4, pp 496-509.
- Piatkowski, D. P., Marshall, W. E. (2015), “Not all prospective bicyclists are created equal: The role of attitudes, socio-demographics, and the built environment in bicycle commuting”, Travel Behaviour and Society ,
Vol 2, Issue 3, pp 166-173.
- Rogat, J., Dhar, S., Joshi, R., Mahadevia, D. and Carlos, M. J. (2015), “Sustainable Transport: BRT experiences from Mexico and India”, WIREs Energy and Environment, Vol 4, Issue 6, pp 546- 574.
- Stehlin, J. (2013), “Regulating Inclusion: Spatial Form, Social Process, and the Normalization of Cycling Practice in the USA”, Journal of Mobilities, Vol 9, No 1, pp 21-41.
- Sustainable Transportation, government of Canada, Canada, (2013), ttp://www.ec.gc.ca/air/default.asp?lang=En&n=1036DBDC-1, 7/2/2013.
- Tashakkori, A. and Teddlie, C. (2010), “Handbook of mixed methods in social & behavavioral reaserch”, Thousand Oaks, Sag publications
- Tiwari, G. (1999), “Towards a sustainable urban transport system: Planning for non –motorized vehicles in cities”, Transport and Communications Bulletin for Asia and the Pacific, 68, pp 49-66.
- Willis, D. Manaugh, K. El-Geneidy, A. (2013). “Cycling Under Influence: Summarizing the influence of attitudes, habits, social environments and perceptions on cycling for transportation”, 92nd Transportation Research Board Annual Meeting, Washington D.C., USA.
- Zhou, J. (2012), “Sustainable transportation in the US: A review of proposals, policies, and programs since 2000”, Frontiers of Architectural Research, Vo;1, No 2, pp 150-165.