- 1. غفاری، محمد،کنجکاو منفرد، امیررضا( 1397)، اثر مسئولیت های اجتماعی بر توسعه ارزش ویژه برند مقصدهای گردشگری مورد مطالعه: شهر اصفهان، دو فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات اجتماعی گردشگری،6(11)، صص139-162.
- ایمانی خوشخو، محمد حسین و ایوبی یزدی، حمید ،( 1389). " عوامل موثر بر ارزش ویژه برند در مقصد گردشگری شهر یزد ". فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری، شماره 13،صص 113-137.
- خاکی، غلامرضا( 1387). " روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی "، تهران، انتشارات بازتاب.
- رحیم نیا، فریبرز، هرندی،عطااله، فاطمی، زهرا(1391)، تأثیر کیفیت رابطه با مشتری بر کیفیت ادراک شده و وفاداری مشتریان مورد مطالعه: هتل های پنج ستاره کلان شهر مشهد،فصلنامه علمی- پژوهشی پژوهش های مدیریت عمومی،5(7)، صص83-101.
- 5. پوراحمد، احمد، حسینی، علی، اروجی، حسن، علیزاده، محمد (1392)، الویت سنجش راهبردهای توسعه گردشگری فرهنگی در منطقه الموت قزوین، پژوهش های جغرافیای انسانی، دوره 45، شماره سوم، صص 1- 17.
- حسنقلی پور، طهمورث، اسفیدانی، محمد رحیم، ساجدی فر، علی اصغر، محمدی، ابراهیم (1391)، تأثیر کیفیت خدمات الکترونیکی در ایجاد اعتماد و رضایت مشتریان برخط در صنعت خدمات مالی: مطالعه شرکت های کارگزاری فعال در بورس اوراق بهادار تهران، فصلنامه اقتصاد و مدیریت شهری، شماره های 29 و 30، صص 57- 77.
- دخیلی کهنمویی، جواد (1383)، بررسی راهکارهای توسعه صنعت توریسم در آذربایجان شرقی، پایان نامه کارشناسی ارشد، گروه جغرافیا و برنامه ریزی شهری، دانشگاه تبریز.
- شعبانی، عاطفه، طالقانی، محمد(1392)، تأثیر بازدیدهای قبلی و رضایت گردشگران از یک مقصد بر قصد بازگشت مجدد آنها (مطالعه موردی: گردشگران سلامت)، فصلنامه علمی پژوهشی جغرافیا و مطالعات محیطی، سال 2، شماره 6 ، صص55- 64.
- شاه حسینی، حدیث(1392)، شناخت انگیزه ها و عوامل موثر بر میزان رضایت طبیعت گردها از سفر به قشم، فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری، سال 8، شماره 24 ،صص 145-182.
10. همتی، رضا، زهرانی، داود(1393)، بررسی عوامل موثر بر رضایتمندی و وفاداری گردشگران خارجی به اصفهان به مثابه برند گردشگری، فصلنامه علمی- پژوهشی برنامه ریزی و توسعه گردشگری ،3(10)، صص182-204.
11. علیزاده ثانی، محسن، فراهانی، بنفشه، احمدی خطیر، طاهره(1393)، عوامل انگیزشی گردشگری سلامت در چشمه های آب گرم استان مازندران (مطالعه موردی: رامسر و لاویج)، فصلنامه علمی- پژوهشی برنامه ریزی و توسعه گردشگری ،3(11)، صص33-52.
12. خطیب زاده، مهدی، کوزه چیان، هاشم، هنرور، افشار (1392)، رابطه ادراک از کیفیت خدمات با رضایتمندی و تمایل به بازگشت گردشگران ورزشی حاضر در شهر آورد استقلال و پرسپولیس، دو فصلنامه مدیریت و توسعه ورزش ، 5(1)، صص169-185.
13. بنسبردی، علی، رحیمی زاده ، میثم، اسدی، حسن، محمودی، احمد (1392)، ارتباط بین انگیزه ها با رضایتمندی گردشگران پیست های اسکی استان تهران، نشریه مدیریت ورزشی ، 5(3)، صص53-69.
14. شکوفه لطیفی میاندهی (1394)، ارزیابی میزان رضایتمندی و انگیزه گردشگران از روستاهای جنگلی بند پی شرقی ، پایان نامه انتشار نیافته کارشناسی ارشد، دانشگاه مازندران، استاد راهنما: دکتر ناصر علیقلی زاده فیروز جایی.
15. لیاقتی، هومن، خوشبخت ، کورس، محمودی، حسین، کوچکزاده، محسن، امیدوار، پگاه (1389)، واکاوی ویژگی ها و الگوی فراغت در گردشگری شهری(مطالعه موردی: تهران) ، محیط شناسی ، 36(55)، صص25-36.
16. قادری، اسماعیل، مطهر، سیده مهسا(1392)، بررسی عامل کششی انگیزاننده گردشگران در انتخاب مقصد، مقایسه مقاصد داخلی و خارجی (مطالعه موردی: شهر تهران)، فصلنامه علمی- پژوهشی اقتصاد و مدیریت شهری ،شماره دوم، صص15-29.
17. شریفیان، اسماعیل، ساعت چیان ، وحید، یمینی فیروز، مسعود، فیروزی، منصور، محمد علی نسب، زینب (1393)، رابطه بین کیفیت خدمات استخرهای شنا با رضایتمندی و وفاداری مشتریان به قصد حضور آتی آنان (مطالعه موردی: استان مازندران)، دو فصلنامه مدیریت و توسعه ورزش، 3(2)، صص77-90.
18. ابراهیم زاده، عیسی، ولاشجردی فراهانی، راضیه(1392)، تحلیلی بر انگیزه گردشگران و تأثیر عامل جنسیت و درآمد بر آن( مطالعه موردی: گردشگران نوروزی شهرستان محلات)، فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات شهری ،شماره چهارم، صص1-10.
19. کلانتری، عبدالحسین، فرهادی، محمد(1387)، جوانان و مصرف توریسم، فصلنامه علمی- پژوهشی تحقیقات فرهنگی ایران ، دوره اول، شماره دوم، صص159-191.
20. وای گی، چاک(1386)، جهانگردی در چشم انداز جامع، ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی ، دفتر پژوهش های فرهنگی، تهران.
21. پیرس، فیلیپ ل، رفتار گردشگر، ترجمه حمید ضرغام بروجنی(1390)، انتشارات مهکامه، تهران.
- Alegre, Joaquin and Cladera, Magdalena (2009): Analyzing the effect of satisfaction and previous visits on tourism intention to return. EJM, 43, 288-298.
- Baloglue, S. and Erickson, R. E. (1998). Destination loyalty and switching behavior of travelers: a Markov analysis, Tourism Analysis, 2: 119 - 127.
- Chen, C. and Tsai, D.C. (2007). How destination image and evaluative factors affect behavioral intentions, Tourism Management, 28(4): 1115-1122.
- Christina, G. and Hailin, Q. (2008). Examining the structural relationships of destination image, tourist satisfaction and destination loyalty, Tourism Management, No. 29: 624-639.
- Chan, J. K. L. & Baum, T. (2007), Motivation factors of ecotourism in Eco lodge accommodation: the push and pull factors. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 12(4): 349-364.
- Chun, K. S. (1989): Understanding recreational travellers motivation, attitude and satisfaction,The Tourist Review, 44, (1): 3–7.
- Chang, Seohee (2009). “Relation between active leisure and active vacations”. Ph.D. Thesis, university of Florida.P: 1.
- Darnell, A.C. and Johnson, P.S. (2001). Repeat visits to attractions: A preliminary economic analysis, Tourism Management, 22: 119–126.
- Ferns .B. H and Walls. A. (2012). Enduring travel involvement, Destination brand equity and Traveler’s visit intentions: A structural model analysis. Journal of Destinatin Marketing and Management. Vol. 1. PP. 27-35.
- Fornell, C. (1992). A National Customer Satisfaction Barometer: The Swedish experience. Journal of Marketing, 56 (1), 6-21.
- Gyte, D. M. and Phelps, A. (1989). Patterns of destination repeat business: British tourists in Mallorca, Spain, Journal of Travel Research, 28(1): 24 - 28.
- Huang, C. H. (2005). “A study of lourists' recreational motivation and satisfaction at a reservoir sceinc area – A case study of the Wu – San – to reservoir”. Master's thesis, leader university, Tainan city.P:1.
- Shuyue Huang, Ye Shen, Chris Choi(2015). Th e E ff ec ts of Motivation, Satisfaction and Perceived Value on Tourist Recommendation, Tourism Travel and Research Association: Advancing Tourism Research Globally. 5.
- Johnson, M. D., et al. (2001). The evaluation and future of national customer satisfaction index models. Journal of Economic Psychology, 22(2): 217–245.
- Konecnik, M. & Gartner, W. C. (2007). “Customer-based brand equity for a destination”, Annals of Tourism Research, 34 (2), pp. 400-421.
- Kanoknon, S, (2009), Tourist motivation to use homestays in Thailand and their satisfaction based on the destination's cultural and heritage based attribute, Dissertations, Academic -- University of MissouriColumbia. Prebensen.
- Kuo, H. L. (2006). “A study of participants' motivation, anticipation and satisfaction on scuba diving of sport tourism”. Master's thesis, National Taiwan college of physical education. Taichung city.P: 1.
- Lee, S.y Jeon, S.; Kim, D. (2011). The Impact of Tour Quality and Tourist Satisfaction on Tourist Loyalty: The Case of Chinese Tourist in Korea. Tourism Management, 32, 1115–1124.
- Zahra Mirani, Banafsheh M. Farahani.(2014).prioritizing the factors of internal environment affecting on customer satisfaction in family chain restaurants (case study: family-chain restaurants of NARENJESTAN), International Journal Of Marketing, Financial Services & Management Research , 3(6): 201-2011.
- Oppermann, M. (2000). Tourism Destination Loyalty. In Konecnik, M., & Gartner, W. C. (2007) Customer-Based Brand Equity for a Destination. Annals of Tourism Research, 34 (2) 400-421.
- Prayag, G. & Ryan, C. (2012). Antecedents of tourists’ loyalty to Mauritius: The role and influence of destination. Journal of Travel Research, 51(3): 342– 356.
- Page, S.J. and Connell, J. (2006). Tourism: a modern synthesis, 2nd edition, London:Thomson.
- Sharpley, J. and Richard (1997), "Rural Tourism: and Introduction", PN.4.
- Tsai, B. J. (2007). “A study of the spectator's motivation, behavior and satisfaction of Fifa Futsal World championship”. Master's thesis, National college of physical education and sports, Taiyuan county.PP:72-80.
- Williams, P. and Soutar, G.N. (2009). Value, satisfaction and behavioral intentions in an adventure tourism context, Annals of Tourism Research, 36(3): 413- 438.
- Wei-Ku Yeh. The investigation of tourists motivation, satisfaction and constraint factors on Snorkeling holiday of marine leisure and tourism at Renting in Taiwan. Ph. D Thesis, U.S Sport Academy, Daphne, Alabama; 2008, pp. 28- 32.
- Williams, C. & Buswell, J. (2003). Service quality in leisure and tourism. CABI. It’s online at: http://dx.doi.org/10.1079/9780851995410.0000.
- Yoon, Y. and Uysal, M. (2005). An examination of the effects of motivation and satisfaction on destination loyalty: a structural model, Tourism Management, 26(1): 45-56.
- Zhang. H and Xiaoxiao .F. Cai. L.A and Lu. L. (2014). Destination Image and Tourist Loyalty: A Meta- Analysis. Tourism Management. Vol. 40. PP. 213-223.