@article { author = {karoubi, Mehdi and Bahari, jafar and Bahari, Shahla and Bahari, Hamed and Mohammadi, Samira and Bazleh, Marjan}, title = {Impact of Emotional Intelligence on Job Performance of Employees in the Hotel Industry (Case Study: Five Star Hotels Shiraz City)}, journal = {Geography and Human Relationships}, volume = {1}, number = {2}, pages = {660-671}, year = {2018}, publisher = {Aeizh Azmi}, issn = {2645-3851}, eissn = {2645-3851}, doi = {}, abstract = {In a highly competitive world today, organizations are looking for new ways to maximize the performance and effort of their employees. The largest and most important capital of any organization, human capital, is that it overshadowes other investments of the organization, and the achievement of the goals of the organizations largely depends on the proper functioning of the staff. Emotional intelligence Skills is highly crucial in career success and achivement critical responsibilities accompolishments. Psychologists believe that 20% and 80% of individuals’ success depends on IQ and emotional intelligence (EQ) respectively. present research aimed to Impact of Emotional Intelligence on Job Performance of Employees in the Hotel Industry in 5 star hotels of Fars province Including: Hotels zandiyeh and Persepolis International has been done in the summer of 2016. The data required for this research has gathered by questionnaire with Simple random sampling method through 5 stars hotels employees of Shiraz City. Also, It has been used structural equation modeling through the Smart pls software to analyze data. The research method is descriptive and correlational and Statistical population of this research has considered all employees of the 5 stars Hotels Shiraz City. The sample size, Style determining volume sample formula 169 people and Were determined With Simple random sampling method. Provided results showing that Emotional Intelligence (EI) and every one of its dimensions on Job Performance have a positive and significant impact. and also it was shown that variable Social Awareness has the largest is path coefficient and its impact on Job Performance is higher than other variables.}, keywords = {Emotional intelligence,job performance,Smart PLS,Hotel Industry,Shiraz}, title_fa = {تأثیر هوش هیجانی بر عملکرد شغلی کارکنان در صنعت هتلداری (مطالعه موردی : هتل های 5 ستاره شهر شیراز)}, abstract_fa = {در دنیای بسیار رقابتی امروز، سازمان ها در جستجوی شیوه های نوین جهت حداکثر نمودن عملکرد و تلاش کارکنان شان هستند. بزرگترین و اصلی ترین سرمایه هر سازمان، سرمایه انسانی آن است که سایر سرمایه گذاری های سازمان را تحت الشعاع قرار می دهد و دستیابی به اهداف سازمان ها تا حد زیادی در گرو عملکرد مناسب و صحیح کارکنان است. مهارت های هوش هیجانی در موفقیت شغلی و ایفای مسئولیت های حساس، بسیار مهم تلقی می شوند. روانشناسان معتقدند %20 از موفقیت های شخص به بهره هوشی(IQ ) و %80 به هوش هیجانی(EQ )بستگی دارد. تحقیق حاضر با هدف تأثیر هوش هیجانی بر عملکرد شغلی کارکنان در صنعت هتلداری در هتل های 5 ستاره استان فارس، شامل: هتل های زندیه و بین المللی پرسپولیس در تابستان 1395 صورت پذیرفته است. داده های مورد نیاز برای این تحقیق با روش نمونه گیری تصادفی ساده از کارکنان هتل های 5 ستاره شهر شیراز و با ابزار پرسشنامه جمع آوری شده است. همچنین از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس به منظور تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان هتل های 5 ستاره شهر شیراز در نظر گرفته شده است. حجم نمونه، به شیوه فرمول تعیین حجم نمونه 169 نفر و با روش نمونه گیری تصادفی ساده تعیین گردید. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که هوش هیجانی و هر یک از ابعاد آن تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد شغلی دارند. و همچنین نشان داده شد که متغیر آگاهی اجتماعی دارای بزرگترین مقدار ضریب مسیر است و تأثیر آن نسبت به سایر متغیرها بر عملکرد شغلی بیشتر است.}, keywords_fa = {هوش هیجانی,عملکرد شغلی,اسمارت پی ال اس,صنعت هتلداری,شیراز}, url = {https://www.gahr.ir/article_76727.html}, eprint = {https://www.gahr.ir/article_76727_4610432fefc566e85e2fd830f4092065.pdf} }