@article { author = {elahi chooran, mohammadali and dinparast, sagedeh}, title = {Strategic Evaluation of Urban Tourism Development Strategies (Case Study: Kojur City)}, journal = {Geography and Human Relationships}, volume = {1}, number = {3}, pages = {762-768}, year = {2018}, publisher = {Aeizh Azmi}, issn = {2645-3851}, eissn = {2645-3851}, doi = {}, abstract = {Urban tourism has been widely considered as one of the most important parts of tourism activity and has become increasingly important in the process of globalization, so that the urban tourism market is rapidly expanding and the market conditions of most of the program The city has been tempted to develop tourism as an important part of urban politics. The purpose of this research is to assess the strengths, weaknesses, opportunities and threats of tourism development in the field and provide strategies for its tourism development. The research method in this research is descriptive-analytical. Data and data analysis required by documentary analysis method And library and field studies have been analyzed to analyze information using the SWOT technique. The strengths, weaknesses, opportunities and threats of tourism have been analyzed and the strategy for tourism development in the region has been developed. The results of the research indicate It has 11 strengths, 11 weaknesses, yet 12 opportunities, and 12 threats have a major impact on The city is the tourism. The SWOT strategy review strategy has shown that the strategy of aggressive strategy in the first priority and the diversification strategy, in the second priority, is the review strategy in the next priority of Kojour tourism planning.}, keywords = {Key words: tourism,Tourism Development,SWOT,Kojour}, title_fa = {ارزیابی استراتژیک راهکارهای توسعه گردشگری شهری (مطالعه موردی شهر کجور)}, abstract_fa = {گردشگری شهری به عنوان یکی از زیر بخش های مهم فعالیت گردشگری به میزان زیادی مورد توجه قرار گرفته و در فرآیند جهانی شدن، اهمیت روز افزونی یافته است به طوری که، بازار گردشگری شهری به سرعت در حال گسترش است و شرایط مطلوب بازار بسیاری از برنامه ریزان شهری را به توسعه گردشگری به عنوان بخش مهمی از سیاست شهری دچار وسوسه کرده است. هدف این تحقیق ارزیابی نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید های توسعه گردشگری حوزه و ارائه راهبرد های توسعه گردشگری آن می باشد.روش تحقیق در این پژوهش توصیفی-تحلیلی می باشد.گرد آوری اطلاعات و داده های مورد نیاز به روش بررسی های اسنادی و کتابخانه ای و مطالعات میدانی صورت گرفته برای تجزیه و تحلیل اطلاعات با بهره گیره گیری ازتکنیک SWOT نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید های گردشگری تجزیه و تحلیل شده و استراتژی ممکن جهت توسعه گردشگری منطقه تدوین شده است.یافته های حاصل از تحقیق بیانگر آن است که در این شهر11قوت، 11ضعف، در عین حال 12فرصت، و 12 تهدیدبیرونی دارای تاثیر عمده ای بر کار کرد گردشگری شهری دارد. استراتژی بازنگری از راهبردSWOT نشان داد که استراتژی راهبرد تهاجمی در اولویت اول و راهبردتنوع، در اولویت دوم، راهبرد بازنگری در اولویت بعدی برنامه ریزی گردشگری کجور می باشند}, keywords_fa = {واژه‌گان کلیدی: گردشگری,توسعه گردشگری,SWOT,کجور}, url = {https://www.gahr.ir/article_82636.html}, eprint = {https://www.gahr.ir/article_82636_133bd955cf7cd52969205d62af8844fd.pdf} }