- احمدیان رضا، عبداله بهار، عبداله بهسا (1393) " ارزیابی شاخص های موثر در توسعه قابلیت پیاده مداری با تأکید بر معیارهای شهرسازی نوین با به کارگیری تکنیک فرایند تحلیل شبکه ای (ANP) " کنفرانس مهندسی عمران، معماری و مدیریت پایدار شهری.
- بهمنی، امید؛ برنجی، مریم؛ (1390)، " امکان سنجی و طراحی مسیر پیاده روی دارآباد- جمشیدیه"، علوم محیطی، دوره 8، شماره 4، صص 83-105.
- پاکزاد، جهانشاه؛ (1385) "راهنمایطراحیفضاهایشهریدرایران"، تهران: وزارت مسکن و شهرسازی، معاونت شهرسازی و معماری.
- پورجعفر، محمدرضا، محمودی نژاد، هادی، رفیعیان، مجتبی و مجتبی انصاری؛ (1387)، " ارتقاء امنیت محیطی و کاهش جرائم شهری با تاکید بر رویکرد CPTED"، نشریه بین المللی علوم مهندسی دانشگاه علم و صنعت ایران، ویژه نامه مهندسی معماری و شهرسازی، جلد 19، شماره 6، صص 73-82.
- حبیبی، کیومرث؛ حقی، محمدرضا؛ صداقت نیا، سعید؛ (1393)، " مقایسهتطبیقیقابلیتپیادهمداریدرمحلاتمسکونیطراحیشدهاز دیدگاهساکنین (نمونهمطالعاتی:محلههفت حوضوفازیکشهرکاکباتاندرشهرتهران)"، نشریه علمی، پژوهشی انجمن علمی معماری و شهرسازی ایران، شماره 8، صص 1-12.
- رضازاده راضیه، زبردست اسفندیار، لطیفی اسکویی لاله (1390) "سنجش ذهنی قابلیت پیاده مداری و مؤلفه های تأثیرگذار بر آن در محلات، مطالعه موردی: محله چیذر" مجله مدیریت شهری، شماره 28، صص 297-313.
- رفیعیان، مجتبی؛ صدیقی، اسفندیار و پورمحمدی، مرضیه؛ (1390)، "امکانسنجیارتقاء کیفیتمحیطازطریقپیادهراهسازیمحورهایشهریمورد:محورخیابانارمبخش مرکزیشهرقم"، فصلنامه مطالعات و پژوهش های شهری و منظقه ای، سال سوم، شمارة یازدهم، صص 41-56.
- روشنی، مریم؛ (1391)، " بررسیجایگاهپیادهدربافتقدیمیمرکزشهرتبریزو ارائهطرحیمبتنیبرپیادهمداریبهمنظورتجدید حیاتآن"، دانشکده ی معماری و شهرسازی گروه طراحی شهری.
- سبزعلی یمقانی، علی؛ آل شیخ، علی اصغر؛ (1394)، " توسعه و ارزیابی یک شاخص قابلیت پیاده روی (مطالعه موردی: محلات شهر قم)"، علوم و فنون نقشه برداری، دوره 5، شماره 1، صص 159-174.
- شاهیوندی احمد، قلعه نویی محمود (1392) "بررسی و تحلیل قابلیت پیاده مداری مسیرهای عابر پیاده شهر اصفهان" نشریه تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی سال سیزدهم، شماره 31، صص 73-91.
- صالحی، اسماعیل ؛ (1387)، "ویژگی های محیطی فضای شهری امن، مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی شهرسازی و معماری"، صص 107-114.
- فیضی، محمدجواد، رجبی، آزیتا و یاسمن حسینی؛ (1391) "بازشناختجنبشپیادهمداریدرپایداریفضاهایمتراکمشهری"، دو فصلنامه مدیریت شهری، شماره ۳۰، صص ۱۷۹-۱۹۴.
- محمدی، مریم؛ خلوصی، امیرحسین؛ (1392)، "تبیینشاخص هایمؤثربرافزایشقابلیتپیاده مداریبه منظورارتقایپایداری اجتماعیدرمحلات (محلهچیذر)"، سال اول، شماره دوم.
- معینی، سید محمدمهدی؛ (1385)، "افزایش قابلیت پیاده مداری، گامی بسوی شهری انسانی تر"، نشریه هنرهای زیبا، شماره 27، صص 5-16.
- میرپادیاب، ک؛ همکاران؛ (1393)، "هویت گمشده ی معماری در شهرسازی" همدان، نشریه الکترونیکی، دومین همایش معماری، مرمت، شهرسازی و محیط زیست پایدار.
- نصیری، اسماعیل (1390) "راهبردهایطراحیوکنترلفضاهایپیادهشهری"، رشد آموزش جغرافیا، دورة بیست و پنجم، شمارة چهار، صص 13-19.
- Lucia Rusua, Dan Andrei Sitar Tauta, Sergiu Jecan, (2015), “An Integrated Solution forPavement Management and Monitoring Systems”, Procedia Economics and Finance, Volume 27, 2015, Pages 14–21.
- Mojdeh Nasir, Chee Peng Lim, Saeid Nahavandi, Douglas Creighton, (2014), “A genetic fuzzy system to model pedestrian walking path in a built environment”, Simulation Modelling Practice and Theory, Volume 45, June 2014, Pages 18–34.
- Monteiro Fernanda B, Campos Vânia BG (2012). ‘A proposal of indicators for evaluation of the urban space for pedestrians and cyclists in access to mass transit station, 15th Edition of The Euro Working Group, Paris.
- Nosal, Bob Halton. (2009). “Creating Walkable and Transit-Supportive Communities inHalton”. Region Health Department of Halton University.
- R. Jothi Basu, Ruibin Bai, PL.K. Palaniappan, (2015), " A strategic approach to improvesustainability in transportation service procurement" Transportation Research Part E 74, pp. 152–168.
- Ralph Buehler, (2011), “Determinants of transport mode choice: a comparison ofGermany and the USA”, Sciencedirect - Elsevier - Journal of Transport Geography 19, 644- 657.
- South worth, Michael. (2005). "Designing the Walkable City". Journal of Urban Planning and Development. 131(4). pp 246-257.