بیدختی، علی اکبرامین، زرگر، سیدمجتبی و نظری، ماشالله(1389). آمیخته بازاریابی راهبردی در صنعت گردشگری، فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی، سال اول، شماره3، صص69-49.
پالیزبان، فاطمه(1387). بررسی قوتها، ضعفها، فرصتها و تهدیدهای فراروی فعالیتهای پژوهشی در دانشگاههای غرب ایران (ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان و همدان) از دید اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در سال تحصیلی88-1387 (استاد راهنما: مصطفی شریف)، پایان نامة کارشناسیارشد برنامهریزی آموزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان.
پاپلی یزدی، محمد حسین و سقایی، مهدی(1385). گردشگری(ماهیت و مفاهیم)، چاپ اول، انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تهران.
ترابی، ذبیحالله، فیروزی، محمدعلی و نعمتی، مرتضی (1392). ارزیابی میزان تأثیرگذاری گویههای تبلیغاتی بر افزایش جذب گردشگردر شهر گرگان، مجله برنامهریزی فضایی(جغرافیا)، سال سوم، شماره 4، صص 76-59.
تولایی، سیمین(1386). مروری بر صنعت گردشگری، چاپ اول، نشر دانشگاه تربیت معلم، تهران.
حسام، مهدی(1395). نگرش جامعه میزبان به تاثیرات اجتماعی، اقتصادی و محیطزیستی توسعه گردشگری (مطالعه موردی: روستاهای بخش لاریجان شهرستان آمل)، مجله آمایش جغرافیایی فضا، سال ششم، شماره 21، صص 59-45.
حکمتنیا، حسن و موسوی، میرنجف (1390). کاربرد مدل در جغرافیا با تاکید بر برنامهریزی شهری و ناحیهای، انتشارات علم نوین، چاپ دوم، یزد.
حیدری چیانه، رحیم (1387). مبانیبرنامهریزیصنعتگردشگری، انتشارات سمت، تهران.
حیدری، تقی، رشیدی ابراهیم حصاری، اصغر و تولایی، سیمین (1392). ارزیابی قابلیتهای گردشگری شهر زنجان و راهبردهای تقویت جذب گردشگر، فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، سال هشتم، شماره 21، صص 57-29.
داغستانی، سعید(1391). جاذبههای گردشگری مفاهیم، مدیریت و برنامهریزی، مهاکمه، چاپ اول، تهران.
دخیلی کهنموئی،جواد(1383). بررسی راهکارهای توسعه توریسم در آذربایجان شرقی(استاد راهنما: میرستار صدر موسوی)، پایان نامه کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه تبریز.
دیناری، احمد(1385). مذهب و گردشگری، مجله زائر، شماره 120، صص 45-32.
زیرک باش، دیبا(1386). تحلیل بازارهای گردشگری شهر اصفهان و راهکارهای توسعة آن با تأکید بر گردشگران خارجی(استاد راهنما: علی زنگی آبادی )، پایان نامة دکتری جغرافیا و برنامه ریزی شهری، دانشکده علوم جغرافیایی و برنامهریزی، دانشگاه اصفهان.
رضوانی، علی اصغر(1382). نقش اکوتوریسم در حفاظت محیط زیست، فصلنامه محیط شناسی، شماره 31، صص 115-122.
رنجبریان، بهرام و زاهدی، محمد(1385). خدمات صنعت گردشگری، چاپ اول، نشرکنکاش، اصفهان.
رنجبر، محمود(1390). ارزیابی و اولویتبندی مناطق نمونه گردشگری(مطالعه موردی استان چهارمحال و بختیاری)، پایان نامه کارشناسی ارشد(استاد راهنما: داریوش رحیمی)، دانشکده علوم جغرافیایی و برنامهریزی، دانشگاه اصفهان.
سازمان جهانی جهانگردی(1379). برنامهریزی ملی و منطقهای جهانگردی، مترجم محمود عبدالله زاده، چاپ اول، نشر پژوهشهای فرهنگی، تهران.
سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان کردستان (1396). معاونت گردشگری.
سرشماری نفوس و مسکن استان کردستان(1395). گزیده نتایج.
ضرغام، حمید(1389). برنامهریزی توسعه جهانگردی، رویکرد همپیوند و پایدار. مهاکمه، چاپ اول، تهران.
علیزاده آذر، کامران، احمد توزه، واحد و عزیزیان، صلاح (1394). تحلیلی بر وضعیت گردشگری و موانع عمده جذب گردشگر در شهرها (مطالعه موردی شهر مهاباد)، نشریه گردشگری شهری، دوره دوم، شماره 3، صص 252-233.
فرزین، محمدرضا و نادعلیپور، زهرا (1390). عوامل موثر بر مزیت رقابتی مقصدهای گردشگری در ایران(مطالعه موردی: منطقه چابهار)، فصلنامه مطالعات گردشگری، شماره 14،صص 69-41.
محمدی ده چشمه، مصطفی و زنگی آبادی، علی (1387). امکان سنجی توانمندیهای اکوتوریسم استان چهارمحال بختیاری، به روشSWOT، فصلنامه محیطشناسی، سال سی و چهارم، شماره 47، صص 10-1.
مجیب، ژاله(1381). تدوین توسعة صنعت گردشگری در استان اصفهان، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان.
محمودزاده، مجتبی، ضیایی محمود و حکیمیان، علی (1394). اولویتبندی جاذبههای گردشگری شهرستان یزد از دیدگاه گردشگران اروپایی و آسیایی، دوفصلنامه مطالعات اجتماعی گردشگری، سال سوم، شماره ششم، صص 191- 164.
مولایی هشجین، نصرالله و ابراهیمی، حیدر (1393). شناسایی قابلیتها و جاذبههای گردشگری و تأثیر آن بر جذب گردشگر در شهرستان املش، فصلنامه برنامهریزی منطقهای، سال چهارم، شماره 16، صص108-95.
مهدیزاده، جواد(1386). مبانی و راهکارهای توسعه گردشگری در ایران، مجله مجلس و پژوهش، شماره 44. صص 121-153.
موسوی، سیدعلی (1386). بررسی نقش جاذبهها و توانمندیهای گردشگری سپیدان در جذب گردشگران(استاد راهنما: حمیدرضا وارثی)، پایان نامة کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و برنامهریزی شهری، دانشگاه اصفهان، اصفهان.
نعمتی، نسرین (1384). راهکارهای توسعه گردشگری در ایران، مجموعه مقالات ظرفیتهای اقتصادی ایران با تأکید بر وضعیت گردشگری ایران در بستر جهانی شدن، دانشگاه آزاد واحد فیروزکوه.
Abby l, Gwoffey W(2006). planning tourism employment, a developing countryperspective, tourism management, 27(1), 159-170
Black, R., Crabtree, A., (2007). Quality assurance and certification in ecotourism.CAB International.
Dueng, Y.Y and Ching, H.C (2015), Recommendation system for popular tourist attractions in Taiwan using Delphi panel and repertory grid techniques, Tourism Management 46: 164-176.
Fennell, D. (2008), Ecotourism, London and New York: Routledge, 281
Hu, Wei, and Wall, G (2005). Environmental management, environmental image and the competitive tourist attraction. Journal of Sustainable Tourism, 13(6), 617-635.
Kerr B, Barron G and Roy, C.W (1999). politics, policy and iegional tourism administration: a case examination of Scottish area tourist board funding, Tourism Managemement, 22(6),649-657.
Leones J. (1995), Tourism Tvends and Touresm Ecoomist Impacts, Extension, Ecoomist Departmnt of Ag & Resource Economics.
Nee M and Archana B. (2012), Critical Appraisal of Aspect of Attractionsfor Tourist Destination Competitiveness of India and Singapore. InternationalConference on Trade, Tourism and Management, 21-22.
Qiufen, Zh. (2012), Research on Tourist Attractions Performance Promoting Method Based on the SWOT Analysis Method, International Conference on Mechanical, Industrial, and Manufacturing Engineering, IERI Procedia 1: 254 – 260.