ابراهیمزاده، عیسی، رحیمی، دانا و زهرایی، اکبر (1390)، گردشگری ورزشی و مکانگزینی بهینه فضایی- مکانی آن با تاکید بر استفاده از تابش خورشید مطالعهموردی کوههای پرآو- بیستون کرمانشاه، مجله پژوهش و برنامهریزی شهری، سال دوم، شماره هفتم، زمستان، صص 126-111.
اصفهانی، نوشین، گودرزی، محمود، اسدی، حسن، سجادی، سیدنصراله و استیفن، اسمیت (1388)، تحلیل عوامل مؤثر بر توسعه جهانگردی ورزشی داخلی ایران، مدیریتورزشی، شماره 1، صص 175-159.
رمضانی، بهمن، فروغی، پریسا (1388)، شناخت پتانسیل اقلیمی توریسمورزشی در نوار ساحلی انزلی، فصلنامه جغرافیا و مطالعات محیطی گروه جغرافیا، سال اول، شماره دو، صص 87-91.
سعیدنیا، احمد (1382)، کتاب سبز راهنمای شهرداریها: فضاهای فرهنگی_ورزشی و تفریحی، سازمان شهرداریهای کشور.تهران.
شجاعی، وحید، تجاری، فرشاد، سلیمانی تپهسری، بهاره و دوستی، مرتضی (1391)، برنامهریزی راهبردی توریسم ورزشی استان مازندران، مجله فضای جغرافیایی، دوره 12، شماره 39، صص 194-173.
عسگری، رسول (1385)، بررسی نقش توانمندیهای استان تهران در توریسمورزشی کشور، پایاننامه کارشناسیارشد، رشته جغرافیا وبرنامهریزی توریسم، دانشگاه علوم و تحقیقات،تهران.
غفوری، فرزاد، هنرور، افشار و نعمتپور، رقیه (1392)، عوامل مؤثر در توسعة گردشگری ورزشهایآبی در شهرهای ساحلی مازندران، دو فصلنامه مدیریت و توسعة ورزش، پاییز و زمستان، شماره 2، صص 19-30.
فرید، یدالله (1384)، شهرهای جهان، ترجمه پیر بلک دور افوره، دانشگاه آزاد اسلامی.
قرهنژاد، حسن (1374)، اقتصاد و سیاستگذاری توریست، انتشارات مانی، اصفهان، ص 53.
قیامیراد، امیر، محرمزاده، مهرداد، حسینپور، باقر (1387)، رابطه دیدگاه مدیران ورزشی و مدیران گردشگری کشور و عوامل گردشگری در ایران، فصلنامه المپیک، سال شانزدهم، شماره 2.
مهدیزاده، عباس، طالبپور، مهدی و فتحی، مهرداد (1393)، بررسی وضعیت گردشگری ورزشی در شهر مشهد بر اساس تحلیل SWOT، پژوهشهای کاربردی در مدیریتورزشی، سال دوم، شمارة 4، صص 23-36.
وارثی، حمیدرضا، تقوایی، مسعود، پریزادی، طاهر، (1389)، امکانسنجی پتانسیلهایگردشگری در شهر سقز با استفاده از مدل SWOT، مطالعات مدیریتشهری، سال دوم، شماره سوم،
Auruskeviciene, V., Pundziene, A., Skudiene, V., Gripsrud, G., Nes, E.B., Olsson, U.H. (2010), Change of attitudes and Country image after hosting major sport events, Engineering Economics, 21: 53-59.
Badita, Amalia. (2013), Assessment Of Tourism Supply, Demand and Market Trends in Craiova City, Romania, Journal Of Tourism, Issue 14.
Bramwell,B. (1997), Strategic planning before and after a mega- event. Tourism Management, pp. 167-176.
Chalip L, Costa C,(2006).Building sport event tourism into the destination brand : Foundation for a general theory in H. Gibson (Ed), sport tourism: Concept and Theories. 86-105.
Cho, Kwang-Min. (2001), Developing Taekwondo as a tourist commodity IJASS, 13 (2), 53-62.
Coakley.j. (2001), sport in society, MacGraw Hill, Boston.
D.Dubois, S.Roussel. (2006), Sport tourism and service Management, universite de Montpellier 1, LAMETA,
Funk, Daniel C. & Tennille J. Bruun. (2006), The role of socio-psychological and culture-education motives in marketing international sport tourism: A cross-cultural perspective, Tourism Management, Article in Press.
Gibson H. J; Willming C and Holdnak, A. (2003), Small- scale event sport tourism: fans as tourists. Tourism Management. 24. 181-190.
Gibson, H. (Ed.). (2006), Sport tourism: Concepts and theories. Oxon: Routledge.
Hall, C. (1992), Hallmark Tourist Events. Belhaven press, London.
Heather J. Gibson. (1998), Sport Tourism: "A Critical Analysis of Research". Sport Management.
Hinch, T. & J. Higham. (2005), Sport, tourism and authenticity, European Sport Management Quarterly, 3, pp. 243–256.
Hinch, T; Higham, J. (2003), Sport tourism development. Channel View Publication. UK.
Horn-Haacke.L. (2001), Usig SOWT for project Team Planig Sessions,.PN.3.
Hussey, D., (2001), Strategy and planning, Wiley, New York, 296 pp.
Killingworth. R. (2004), Community design and transportation policies, .51 The Physician and sports medicine, V. 29, no2.
Kim Nam- Su; Laurence Chalip. (2003), Why travel to the FIFA World Cup? Effects of motives background, interest, and constraints, Tourism Management, Article in Press.
Mester I,Badulescu A,Bac O.Bac D. (2008), Qualitative and quantitative anaIysis of the sport tourism from the perspective of Romanian young aduIts.retrievedApril5,2009,fro, muenehen.de/7641/1/MPRA-paper NO - 7641.
http://mpra.ub.uni.
Mintzberg, H., Ahlstrand, B. and Lampel, J. (1998), Strategy safari: a guided tour through the wilds of strategic management, New York, Free Press. 416 pp.
Rogerson, Christian M. (2011), Urban Tourism and Regional Tourists: Shopping in Johannesburg, South Africa, Tijdschrift voor Economische en Sociale Geografie, Vol. 102, No. 3, pp. 316–33.
Yamaguchi, Y. (2006), Sport tourism, sport volunteer and sport for all. Journal of Asian Sport for All, Vol. 1, pp. 29-36. Tourism Management 23, pp. 221-232.
Yusksel‚ I and diviner‚ M.D. (2007), Using the analytic network process (ANP) in a SWOT analysis –a Case study for textile firm‚ Information sciences‚ No177‚ Elsevier.