@article { author = {karpisheh, leila}, title = {Tourism-Based Social Entrepreneurship Development}, journal = {Geography and Human Relationships}, volume = {2}, number = {3}, pages = {476-487}, year = {2019}, publisher = {Aeizh Azmi}, issn = {2645-3851}, eissn = {2645-3851}, doi = {}, abstract = {Abstract Since Sustainable Development is today Based on the Innovation Creativity and Use of Knowledge, the Development of Social Entrepreneurship in the Country. While Providing Sustainable Growth and Development, is of Capable to Address the Current Problems such as Poverty, Social and Cultural Disruption, Even the Unemployment of Academic Graduates and the Mass of the Unemployed. However the tourism industry has advantages and disadvantages for host communities and tourists, albeit tourism in its traditional form has disadvantages and negative effects on host communities. A way for revolution in the mentioned form is indicating in continuous innovation in which this continuous innovation is a non-separative aspect of social entrepreneurship. Therefore, the Present Article Aims to Utilize Literature to Define and Identify the Characteristics of Social Entrepreneurship as Social Entrepreneurs’, Features and Tourism-Based Social Entrepreneurship Development that Leads to Increased Innovation, Technological Advancement, Increase Employment, Generate Technical Knowledge, Produce and Distribute Income at the Community Level. Keywords: Entrepreneurship, Social Entrepreneurship, Tourism, Development}, keywords = {Entrepreneurship,Social entrepreneurship,Tourism,Development}, title_fa = {توسعه گردشگری مبتنی بر کارآفرینی اجتماعی}, abstract_fa = {چکیده: با نظر به این که توسعه پایدار، امروزه بر پایه نوآوری و خلاقیت و استفاده از دانش استوار است، توسعه کارآفرینی اجتماعی در کشور ضمن فراهم آوردن زمینه رشد و توسعه پایدار، دارای این قابلیت است که مسائل و مشکلات جاری از جمله فقر، نابسامانی اجتماعی و فرهنگی، حتی بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی و معضل بزرگ انبوه بیکاران را مرتفع کند. علی‌رغم آن که صنعت گردشگری دارای مزایا و منافعی برای جوامع میزبان و گردشگران می‌باشند، با این حال گردشگری در قالب سنتی آن، دارای معایب و اثرات منفی بر جامعه میزبان خواهد بود. راهی برای ایجاد اخلال در صنعت سنتی گردشگری، تکیه بر جنبه تداوم نوآوری د آن است که این خود جنبه‌ای جدایی ناپذیر از کارآفرینی اجتماعی است. لذا مقاله حاضر بر آن است که با بهره گیری از مطالعات کتابخانه ای ضمن تعریف و شناسایی ویژگی های کارآفرینی اجتماعی و زمینه های اثرگذاری آن، ویژگی های کارآفرینان اجتماعی را ذکر کرده تا زمینه توسعه کارآفرینی اجتماعی مبتنی بر گردشگری که منجر به افزایش نوآوری، ارتقای سطح فناوری، افزایش اشتغال، تولید دانش فنی و تولید و توزیع درآمد در سطح جامعه می شود فراهم گردد. کلمات کلیدی: کارآفرینی، کارآفرینی اجتماعی، گردشگری، توسعه}, keywords_fa = {کارآفرینی,کارآفرینی اجتماعی,گردشگری,توسعه}, url = {https://www.gahr.ir/article_104096.html}, eprint = {https://www.gahr.ir/article_104096_b8262f3a3b1824e355be390bed310f41.pdf} }