@article { author = {Bahari, jafar and karoubi, Mehdi and Mohammadi, Samira and Bahari, Shahla and Mohammadi, Maryam and Bahari, Hamed}, title = {Impact of Emotional Intelligence on Organizational Commitment of Employees in the Hotel Industry (Case Study: Five Star Hotels Tabriz City)}, journal = {Geography and Human Relationships}, volume = {3}, number = {1}, pages = {162-187}, year = {2020}, publisher = {Aeizh Azmi}, issn = {2645-3851}, eissn = {2645-3851}, doi = {}, abstract = {Present research aimed to Impact of Emotional Intelligence (EI) on Organizational Commitment of Employees in the hotel industry in five star hotels of east azerbaijan including: El-goli pars and Shahriar hotels has been done in the summer of 2019. The data required for this research has gathered by questionnaire with Simple random sampling method through five stars hotels employees of Tabriz City. Also, It has been used structural equation modeling through the Smart pls software to analyze data. The research method is descriptive and correlational and Statistical population of this research has considered all employees of the five stars hotels Tabriz City. The sample size, Style determining volume sample formula 164 people and Were determined With Simple random sampling method. Provided results showing that Emotional Intelligence (EI) and every one of its dimensions on Organizational Commitment of Employees have a positive and significant impact.and also it was shown that variable Relationship Management has the largest is path coefficient and its impact on Organizational Commitment of Employees is higher than other variables.}, keywords = {Emotional intelligence,organizational commitment,Smart PLS,Hotel Industry,Tabriz}, title_fa = {تأثیر هوش هیجانی بر تعهد سازمانی کارکنان در صنعت هتلداری (مطالعه موردی: هتل های 5 ستاره شهر تبریز)}, abstract_fa = {تحقیق حاضر با هدف تأثیر هوش هیجانی بر تعهد سازمانی کارکنان در صنعت هتلداری درهتل های 5 ستاره استان آذربایجان شرقی، شامل: هتل های پارس ائل گلی و شهریار در تابستان 139۸صورت پذیرفته است. داده های مورد نیاز برای این تحقیق با روش نمونه گیری تصادفی ساده از کارکنان هتل های 5 ستاره شهر تبریز و با ابزار پرسشنامه جمع آوری شده است. همچنین از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Smart pls به منظور تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارکنان هتل های 5 ستاره شهر تبریز در نظر گرفته شده است. حجم نمونه، به شیوه فرمول تعیین حجم نمونه 164 نفر و با روش نمونه گیری تصادفی ساده تعیین گردید. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که هوش هیجانی و هر یک از ابعاد آن تأثیر مثبت و معناداری بر تعهد سازمانی کارکنان دارند. و همچنین نشان داده شد که متغیر مدیریت روابط دارای بزرگترین مقدار ضریب مسیر است و تأثیر آن نسبت به سایر متغیرها بر تعهد سازمانی کارکنان بیشتر است.}, keywords_fa = {هوش هیجانی,تعهد سازمانی,اسمارت پی ال اس,صنعت هتلداری,تبریز}, url = {https://www.gahr.ir/article_110839.html}, eprint = {https://www.gahr.ir/article_110839_bd69c0c9365f32d5941e161cdde3f920.pdf} }