@article { author = {Beyranvandzadeh, Maryam and Mansouri, Mohhamad reza and Molaei, Hamid}, title = {The Impact of Cyberspace in Promoting Cultural Values, Case Study: Lorestan Province}, journal = {Geography and Human Relationships}, volume = {1}, number = {3}, pages = {648-663}, year = {2018}, publisher = {Aeizh Azmi}, issn = {2645-3851}, eissn = {2645-3851}, doi = {}, abstract = {The present research is aimed at the impact of cyberspace in promoting cultural values in Lorestan province. The research project is descriptive-analytic based on documentary and survey resources. The statistical population of this study was experts in the organization of propaganda of Lorestan province and experts in this field. The results of the research showed that there is a meaningful relationship between the independent variables mentioned (including: placement, content, investment, supervision) with the dependent variable of development of cultural-religious activities in cyberspace. The results of the Topsis calculations show that the media literacy index of cultural-religious activists, in addition to Islamic literacy, ranked first in providing solutions for developing cultural-religious activities in cyberspace in Lorestan province, forming groups and channel Cultural-religious establishment, launching a virtual library of various cultural-religious books, organizing internal services and recognizing social networks, sharing cultural-religious activities in social networks, using cultural and Islamic models in cyberspace In the next ranks, the impact on the promotion and development of the development of cultural-religious activities in cyberspace It has Lorestan. Creating appropriate religious content in cyberspace, investing in education to educate and direct them towards cyberspace and cyber-related disciplines in the development of cultural-religious activities, the use of cyberspace capabilities such as the formation of groups and Cultural-religious channels and ... are suggested solutions for the development of cultural-religious activities in cyberspace.}, keywords = {Religious Cultural Activities,Solutions,Civic,Lorestan}, title_fa = {تاثیر فضای مجازی در ترویج ارزش های فرهنگی، مورد پژوهی: استان لرستان}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف تاثیر فضای مجازی در ترویج ارزش های فرهنگی در استان لرستان تدوینشده است. طرح پژوهشی از نوع توصیفی- تحلیلی مبتنی بر منابع اسنادی و پیمایشی است. جامعه آماری مورد مطالعه کارشناسان سازمان تبلیغات استان لرستان و صاحب‌نظران این حوزه بوده اند. نتایج تحقیق نشان داد بین متغیرهای مستقل ذکر شده( شامل: بستر سازی، محتوی سازی، سرمایه گذاری، نظارت) با متغیر وابسته توسعه فعالیت‌های فرهنگی- مذهبی در فضای مجازی رابطه معنی‌داری وجود دارد. نتایج حاصل از محاسبات تاپسیس نشان می‌دهد که شاخص سواد رسانه‌ای فعالان فرهنگی- مذهبی علاوه بر سواد اسلامی رتبه اول را در ارائه راهکارهای توسعه فعالیت های فرهنگی- مذهبی در فضای مجازی در استان لرستان دارد، تشکیل گروه‌ها و کانال‌های فرهنگی- مذهبی، راه اندازی کتابخانه مجازی کتب مختلف فرهنگی-مذهبی، ساماندهی سرویس‌های داخلی و شناخت شبکه های اجتماعی، اشتراک‌گذاشتن فعالیت‌های فرهنگی- مذهبی در شبکه‌های اجتماعی، استفاده از الگوهای فرهنگی و اسلامی در فضای مجازی در رتبه‌های بعدی اثر گذاری بر ترویج و توسعه توسعه فعالیت های فرهنگی- مذهبی در فضای مجازی در استان لرستان دارد. تولید محتوای مناسب مذهبی در فضای مجازی، سرمایه‌گذاری در حوزه‌ آموزش و پرورش جهت استعدادیابی و هدایت آنها به سمت رشته‌های مرتبط با فضای مجازی و سایبری در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی- مذهبی، استفاده از قابلیت‌های فضای مجازی نظیر تشکیل گروه ها و کانال‌های فرهنگی- مذهبی و... از راهکارهای پیشنهادی این پژوهش جهت توسعه فعالیت‌های فرهنگی- مذهبی در فضای مجازی می باشد.}, keywords_fa = {فعالیت های فرهنگی مذهبی,راهکارهای تو.سعه,فضای مجازی,لرستان}, url = {https://www.gahr.ir/article_82509.html}, eprint = {https://www.gahr.ir/article_82509_35b4bafc77eed44b85f10053963b7206.pdf} }