TY - JOUR ID - 68553 TI - تحلیل نقش اماکن مذهبی در جذب گردشگر JO - جغرافیا و روابط انسانی JA - GAHR LA - fa SN - AU - کروبی, مهدی AU - بهاری, جعفر AU - محمدی, سمیرا AU - بذله, مرجان AU - بهاری, شهلا AD - دانشیار گروه مدیریت جهانگردی،دانشگاه علامه طباطبائی AD - دانشجوی دکتری مدیریت گردشگری، دانشگاه علم و فرهنگ تهران، تهران، ایران AD - گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، صندوق پستی 3697-19395، تهران، ایران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 1 IS - 1 SP - 464 EP - 478 KW - اماکن مذهبی KW - گردشگری KW - گردشگری مذهبی KW - مذهب KW - معنویت DO - N2 - اماکن مقدس به دلیل فراهم کردن امکان دستیابی به رضایت معنوی معین و کشف مکان های جدید، عادات و غیره، نقطه قدرتمند جذب جهانگرد را تشکیل می دهند. گردشگری مذهبی و زیارتی به عنوان یکی از کهن ترین اشکال گردشگری در سراسر جهان، شامل سفرها و بازدیدهایی می شود که اصلی ترین هدف آن تجربه مذهبی است. امروزه گردشگری مذهبی سهم قابل توجهی از شمارگردشگران را درکشورهایی که زمینه های رشد و اعتلای گردشگری مذهبی را دارا هستند به خود اختصاص داده است. مذاهب بزرگ دنیا دارای زمینه ای عالی برای تورهای بزرگ مذهبی یا زیارتی هستند، زیرا میلیون‌ها نفر جذب دیدار از مکان‌ها یا رویداد‌های مقدس هستند. به عقیده اغلب روانشناسان، عدم توجه به نیازهای روحی، سلامت جسمی اعضای جامعه را با خطراتی مواجه می‌کند که تقویت ابعاد مثبت معنوی در نهاد آدمی با سفر به اماکن مذهبی و زیارت، می‌تواند تا حد زیادی پاسخگوی این نیازهای مهم انسانی باشد. در این تحقیق که بر اساس مطالعات کتابخانه ای و تحلیلی بوده است سعی بر این داشتیم که به تحلیل نقش اماکن مذهبی در جذب گردشگر بپردازیم. و این تحقیق در پی پاسخ به این سوال است که اماکن مذهبی چه نقشی در در جذب گردشگر دارد؟ UR - https://www.gahr.ir/article_68553.html L1 - https://www.gahr.ir/article_68553_aad495b0b5d8fd0ee0daaa3583e18fdd.pdf ER -