TY - JOUR ID - 77109 TI - بررسی نقش واسط کیفیت ادراک شده در تأثیر کیفیت رابطه با مشتری بر وفاداری مشتریان در صنعت هتلداری (مطالعه موردی : هتل های 5 ستاره شهر تبریز) JO - جغرافیا و روابط انسانی JA - GAHR LA - fa SN - AU - کروبی, مهدی AU - بهاری, جعفر AU - بهاری, شهلا AU - بهاری, حامد AU - محمدی, سمیرا AU - بذله, مرجان AD - دانشیار گروه مدیریت جهانگردی،دانشگاه علامه طباطبائی AD - دانشجوی دکتری مدیریت گردشگری، دانشگاه علم و فرهنگ تهران، تهران، ایران AD - گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، صندوق پستی 3697-19395، تهران، ایران AD - گروه شیمی، دانشگاه پیام نور، صندوق پستی 3697-19395، تهران، ایران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 1 IS - 2 SP - 780 EP - 789 KW - کیفیت ادراک شده KW - کیفیت رابطه با مشتری KW - وفاداری مشتریان KW - صنعت هتلداری KW - تبریز DO - N2 - تحقیق حاضر با هدف بررسی نقش واسط کیفیت ادراک شده در تأثیر کیفیت رابطه با مشتری بر وفاداری مشتریان در صنعت هتلداری در هتل های 5 ستاره استان آذربایجان شرقی، شامل: هتل های پارس ائل گلی و شهریار در فروردین 1395 صورت پذیرفته است. داده های مورد نیاز برای این تحقیق با روش نمونه گیری غیر تصادفی در دسترس از میهمانان هتل های 5 ستاره شهر تبریز و با ابزار پرسشنامه جمع آوری شده است. تحقیق حاضر، ازنظر هدف، کاربردی و براساس روش گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع پیمایشی است. همچنین از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Smart pls به منظور تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه میهمانان هتل های 5 ستاره شهرتبریز در نظر گرفته شده است. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که متغیر کیفیت رابطه با مشتری بر کیفیت ادراک شده و وفاداری مشتریان تأثیر مستقیم و معناداری دارد؛ و همچنین تأثیر کیفیت ادراک شده بر وفاداری مشتریان مستقیم و معنادار است. و از سوی دیگر متغیر کیفیت رابطه با مشتری از طریق نقش واسط کیفیت ادراک شده بر وفاداری مشتریان تأثیرغیرمستقیم و معناداری دارد. UR - https://www.gahr.ir/article_77109.html L1 - https://www.gahr.ir/article_77109_01b9ccc81febf8579743358f9686f760.pdf ER -