TY - JOUR ID - 77111 TI - تحلیل نقش امامزاده شاهچراغ در توسعه اقتصادی جامعه بومی با استفاده از مدل Swot JO - جغرافیا و روابط انسانی JA - GAHR LA - fa SN - AU - کروبی, مهدی AU - بهاری, جعفر AU - بهاری, شهلا AU - بهاری, حامد AU - محمدی, سمیرا AU - بذله, مرجان AD - دانشیار گروه مدیریت جهانگردی،دانشگاه علامه طباطبائی AD - دانشجوی دکتری مدیریت گردشگری، دانشگاه علم و فرهنگ تهران، تهران، ایران AD - گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور، صندوق پستی 3697-19395، تهران، ایران AD - گروه شیمی، دانشگاه پیام نور، صندوق پستی 3697-19395، تهران، ایران Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 1 IS - 2 SP - 790 EP - 805 KW - گردشگری KW - گردشگری مذهبی KW - توسعه اقتصادی KW - SWOT KW - امامزاده شاهچراغ DO - N2 - مکان های مقدس، صرف نظر از ویژگی های قدوسی و معنویتی که دارند، نمایشگاهی از هنر و نمادی از تمدن و فرهنگ اند که گردشگران مذهبی را به خود جذب می کنند. گردشگری مذهبی سالانه 26 درصد از کل جریان های گردشگری جهان را به خود اختصاص داده است. ایران نیز به دلیل موقعیت های مذهبی فراوان، مقصدی مناسب به جهت گردشگران مذهبی است و در این بین شهر شیراز مدفن حضرت میر سید احمد فرزند امام موسی کاظم (ع) معروف به شاه چراغ و برادر امام رضا (ع) یکی از مراکز مهم زیارتی استان فارس و سومین شهر زیارتگاهی بعد از مشهد و قم است که پتانسیل های فراوانی برای جذب گردشگری مذهبی در اختیار دارد. کارکردها و ساختارهای شئون زندگی معنوی (اجتماعی و فرهنگی) و مادی (اقتصادی و فضایی) شهر برخواسته از همین سرشت مذهبی – فرهنگی است. در این تحقیق که بر اساس مطالعات کتابخانه ای و تحلیلی بوده است سعی بر این داشتیم که به تحلیل نقش امامزاده شاهچراغ در توسعه اقتصادی جامعه بومی بپردازیم. و این تحقیق در پی پاسخ به این سوال است که امامزاده شاهچراغ چه نقشی در توسعه اقتصادی جامعه بومی دارد؟ در این تحقیق، تجزیه و تحلیل برمبنای الگوی تحلیل Swot استوار است و در نهایت با در نظر گرفتن عوامل تأثیرگذار در امامزاده شاهچراغ شامل چهار گروه نقاط ضعف، قوت، فرصت ها و تهدید ها راهبردهایی ارائه گردیده است. UR - https://www.gahr.ir/article_77111.html L1 - https://www.gahr.ir/article_77111_aa5d4d33c4f3bd4fc28d3e7b6af76288.pdf ER -