TY - JOUR ID - 87094 TI - تحلیل راهبردی بازار یابی محصولات گلخانه ای در توسعه کارآفرینی روستایی (مورد مطالعه : دهستان بیگم قلعه) JO - جغرافیا و روابط انسانی JA - GAHR LA - fa SN - AU - هاشم پور, رقیه AU - آشتاب, زلیخا AD - دانشجوی دکتری جغرافیا (برنامه ریزی روستایی(کارآفرینی)) AD - کارشناس ارشد جغرافیا گرایش برنامه ریزی روستایی، دانشگاه پیام نور ارومیه Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 1 IS - 4 SP - 148 EP - 162 KW - واژگان کلیدی : بازاریابی KW - محصولات گلخانه ای KW - کارآفرینی KW - کارآفرینی روستایی بیگم قلعه DO - N2 - کشتهای گلخانه ای با توجه به فراهم نمودن شرایط مصنوعی تولید و خنثی کردن عوامل محیطی اهمیت ویژه ای در پیشبرد فرآیندهای توسعه ی کشاورزی دارند بدیهی است برنامه ریزی مناسب در جهت توسعه ی این نظام تولید با توجه به شرایط ویژه آن نیازمند شناخت عوامل و محدودیتها و دارای نقاط قوت و ضعف و فرصت هایی در توسعه کشت هستند. کارشناسان بخش کشاورزی بهره گیری از کشت های گلخانه ای را با توجه به افزایش 10 برابری عملکرد نسبت به کشت در فضای باز شیوه ی مناسب برای تحقق امنیت غذایی می دانند.با این وجود توسعه ی واحدهای کشت گلخانه ای نیازمند افرادی با خصلت های کارآفرین می باشد. چون کارآفرینی تبدیل ایده نو به محصول و یا خدمات جدید است و مزایایی همچون تسهیل بازاریابی محصولات ایجاد اشتغال، افزایش بهره وری ، خوداتکایی و رشد اقتصادی را در محصولات کشاورزی روستا به ثمر خواهد داشت. امروز ه کشتهای گلخانه ای در نواحی روستایی یکی از عواملی است که در اقتصاد روستایی تأثیر گذار است. هدف از نگارش این مقاله تحلیل قوت ها، ضعف ها، فرصت ها و تهدیدهای کشت گلخانه ای در توسعه ی کارآفرینی و اشتغال زایی روستایی است UR - https://www.gahr.ir/article_87094.html L1 - https://www.gahr.ir/article_87094_ae6296839587e431711e0140929051d1.pdf ER -