Assessment of the location of educational applications in Shahin Dezh with the AHP case model (Ganjavi military boys' high school and Somayeh girls high school)
City as a system requires system planning. From the system planning requirements, consider all factors and indicators that affect the city life. Therefore, with the increase of urban population and consequently the increase of student populations, the construction and revitalization of educational spaces should be considered as one of the main uses. Therefore, the importance of a comprehensive study on how to distribute educational spaces is urgently needed, because it triggers Reducing household costs, reducing traffic and traffic, and consequently reducing environmental pollution, reducing urban services costs, and so on. Case study: The present study examined the case study of two sampled high schools (male Ganjavi military, girls of Somayeh) located in Shahin-e-Dagh city of West Azarbaijan province based on matrix (compatible neighborhoods - incompatibility and access network) The use of the AHP model has been addressed. Conclusion: In a final summary of all the findings and the results of the assessment between the two high schools, one can point out that Ganjabi boys' high school with a final weight of 0.1055 and a high school girl of Somayeh with a final weight of 0.0182 In this assessment, Ganjavi's male boys' high school has a better and more suitable location than Somayeh's high school girls.
بهشتیفر، سارا، محمدی، عباسعلی1394، تحلیلی بر استفاده از روشهای تصمیمگیری چندمعیاره و بهینهسازی چند هدفه برای مکانیابی جغرافیایی مدارس، مطالعه موردی منطقه 17تهران، نشریه علمی-پژوهشی جغرافیا و برنامهریزی شهری، شماره53.
بحرینی،حسین1390.فرآیند طراحی شهری انتشارات دانشگاه تهران.
خاکپور، براتعلی، شریفی، بایزید، معروفی، ایوب، خالدی، هژار1393، ارزیابی مکانگزینی فضاهای آموزشی با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی(GIS) مطالعه موردی: شهر اشنویه، مطالعات برنامهریزی شهری، شماره5.
خشکباری، فرزانه1393، بررسی نحوه توزیع فضاهای آموزشی در بافت شهر(مطالعه موردی: بلوار لاکان کلانشهر رشت)، علوم تربیتی: رسانههای نوین و آموزشی سال اول شماره4.
سالمی، مهدی، سیاحی، زهرا، جوزی، سیدعلی1395، ارزیابی مکانگزینی فضاهای آموزشی با استفاده ازGIS و AHP (مطالعه موردی: شهرستان کارون)، مطالعات مدیریت شهری، شماره28.
شجاعیان، علی، علیزاده، هادی، نقیبی رکنی، سیده نرگس1394، مکانیابی بهینه فضاهای آموزشی در منطقه6 شهرداری کلانشهر اهواز با استفاده از روش سلسله مراتبی دلفی فازی و تحلیل Cutfiil، فصلنامه آمایش محیط، شماره 32.
شمسالدینی، علی، کریمی، ببراز1396، مکانیابی مراکز آموزشی شهر شیراز با استفاده از مدل همپوشانی شاخصها(IO) و تلفیق آن با AHP (مطالعه موردی: دبیرستانهای شهر شیراز)، مطالعات موردی هفت حصار، شماره بیست ویکم.
صالحی، رحمان1381، ساماندهی استقرار فضاهای آموزشی ابتدایی شهر زنجان با کمک (GIS).
ولیزاده، رضا1386، مکانیابی مراکز آموزشی دبیرستان با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی( نمونه موردی شهر تبریز)، نشریه علوم جغرافیایی، ج7 ش10.
وارثی، حمیدرضا، رضایی، نعمتالله1391، تحلیل فضایی مکانیابی مراکز آموزشی مقطع راهنمایی با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی(GIS) (نمونه موردی: منطقه 3شهر اصفهان)، مجله علمی تخصصی برنامهریزی فضایی سال اول، شماره چهارم.
غضبان،فریدون.(1375) زمین شناسی زیست محیطی،انتشارات دانشگاه تهران.
فیروزی، محمدعلی، رحمانی، پیروز، حسینی، نبیالله، شهپریان، مریم1395، مکانیابی مراکز آموزشی با استفاده از مدل ترکیبی منطق بولین FAHP (مطالعه موردی: مدارس راهنمایی شهر دهدشت)، فصلنامه تعلیم و تربیت، شماره 127.
فرجزاده، منوچهر، رستمی، مسلم1383، ارزیابی و مکانگزینی مراکز آموزشی شهری با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی(مطالعه موردی: شهرک معلم کرمانشاه)، فصلنامه مدرس علوم انسانی، شماره 32.
فرجزاده، منوچهر، سرور، هوشنگ1381، مدیریت و مکانیابی مراکز آموزشی با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی، فصلنامه تحقیقات جغرافیایی.
قاضی زاده،بهرام 1372اصول ومبانی طراحی فضاهای آموزشی(تحلیل و مکانیابی مدارس)،سازمان نوسازی مدارس کشور،تهران.
لاله پور،محمود.(1381)بررسی کاربری اراضی شهری در برنامه ریزی شهری بابهره گیری از سیستم اطلاعات جغرافیایی،پایاننامه کارشناسی ارشد،دانشگاه تربیت معلم.
نامداری دره دنگ، سجاد95-1394، ارزیابی مکانیابی آموزشی در شهر دورود استان لرستان، مطالعات برنامهریزی سکونتگاههای انسانی.
میکاییلی،رضا،(1383)،تعیین الگوی مکانیابی فضاهای آموزشی شهر ساری برای مدارس راهنمایی،پایاننامه کارشناسی ارش جغرافیا وبرنلمه ریزی شهری،دانشگاه تربیت معلم تهران.
رستمی، مسلم ، ارزیابی مکانگزینی مراکز آموزشی شهری با استفاده از سیستم اطلاعات جغرافیایی(GIS) مطالعه موردی: شهرک معلم کرمانشاه، پایاننامه.
دلبری، سیدعلی، داودی، سیدعلیرضا1391، کاربرد تکنیک فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) در رتبهبندی شاخصهای ارزیابی جاذبههای توریستی، مجله تحقیق در عملیات و کاربردهای آن، سال نهم، شماره دوم.
Barber, Alan,(2002),Planning:past;present and future;published By the urban
ghanbari, E. (2018). Assessment of the location of educational applications in Shahin Dezh with the AHP case model (Ganjavi military boys' high school and Somayeh girls high school). Geography and Human Relationships, 1(3), 32-43.
MLA
emran ghanbari. "Assessment of the location of educational applications in Shahin Dezh with the AHP case model (Ganjavi military boys' high school and Somayeh girls high school)". Geography and Human Relationships, 1, 3, 2018, 32-43.
HARVARD
ghanbari, E. (2018). 'Assessment of the location of educational applications in Shahin Dezh with the AHP case model (Ganjavi military boys' high school and Somayeh girls high school)', Geography and Human Relationships, 1(3), pp. 32-43.
VANCOUVER
ghanbari, E. Assessment of the location of educational applications in Shahin Dezh with the AHP case model (Ganjavi military boys' high school and Somayeh girls high school). Geography and Human Relationships, 2018; 1(3): 32-43.