1-احمدزاده کرمانی، روح اله(1390)،درآمدی بر پدیدار شناسی فضای مجازی مجله مطالعات رسانه ای، 6(12): 65-78.
2- اخوان خرازی، کامیار(1387)، رویکردی تحلیلی به ضرورت توجه به فرهنگ جوامع، نشریه هویت شهر، 2(3): 51-61.
3-اردلان، اسعد(1379)، پدیده جهانی شدن، حقوق و فرهنگ، مجله سیاست خارجی، 220-34: .
4- اکبریان، رضا(1386)، بررسی نقش فرهنگ در اقتصاد، ماهنامه مهندسی فرهنگی، 2(12): 24-32.
5-برادبنت، جعفری، (1995)، "واسازی"، راهنمای دانشجویان ، ترجمه دکتر منوچهر مزینی،1375، انتشارات شرکت پردازش و برنامه ریزی شهری، تهران.
6-بیانی، احمد(1378)، روش های تحقیق و سنجش در روان شناسی و علوم تربیتی، تهران، انتشارات رهیافت.
7- پاستر، مارک (1997)، عصر دوم رسانه ها، ترجمه غلامحسین صالحیار، 1377. انتشارات ایران.
8-ثقه الاسلامی، علیرضا(1390)، بررسی ماهیت مسائل اخلاقی پژوهش در فضای مجازی، فصلنامه اخلاق در علوم فناوری، 6(2): 48-61.
9-حافظ نیا، محمدرضا(1390)، مفهوم سازی ژئوپلتیک اینترنت و فضای مجازی، فصلنامه ژئوپلیتیک، 7(1): 1-13.
10-حبیب، فرشته(1383)، فرهنگ و کالبد شهر، نشریه شهرساز، 2(4-5).
11-حقگو، محمد امین(1394)، بررسی فرصت ها و راهکار های تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی در فضای مجازی، دومین کنفرانس ملّی آینده پژوهی جمهوری اسلامی ایران با رویکرد فناوری اطلاعات و ارتباطات.
12-رستم گورانی، ابراهیم و همکاران(1392)، مقدمه ای بر مهندسی فرهنگی، چاپ اول، انتشارات آسمان انتظار.
13-رشاد، علی اکبر(1390)، درباره فلسفه فرهنگ، مجله راهبرد فرهنگ، (12-13): 1-16.
14-روشندل اربطانی، طاهر(1391)، شناسایی عوامل موثر بر جذب کاربران ایرانی به شبکه های اجتماعی مجازی خارجی با مورد مطالعه کاربران شبکه اجتماعی فیس بوک،پایانامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
15-ساسمن ، جرالد و جان ای. لنت(1995)، ارتباطات فراملی و جهان سوم، ترجمه طاهره ژیان حیدری،1374، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها.
16-سایمن، دورینگ(2008)، مطالعات فرهنگی، ترجمه حمیرا مشیرزاده،1387، موسسه آینده پویان،
17-شاوردی، تهمینه و شهرزداد شاوردی(1388)، بررسی نظرات کودکان، نوجوانان و مادران نسبت به اثرات اجتماعی بازی های رایانه ای، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، 2(7): 47-76.
18- فاضلی، نعمت الله(1997)، فرهنگ و توسعه: رهیافت مردم شناختی، ترجمه نعمتالله فاضلی، محمد فاضلی، 1376، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان چاپ و انتشارات.
19-عسگری، سعیده و حامد عزیزخانی(1386)، لزوم توجه به فرهنگ در زیرساخت های شهر الکترونیک، اولین کنفرانس بین المللی شهر الکترونیک.
20-گل محمدی، احمد،(1381). جهانی شدن، فرهنگ، هویت، تهران، نشر نی.
21-لوی اشتروش، کلود (2002)، "نژاد تاریخ و فرهنگ"، پیام یونسکو، شماره379.
22-نک جنگینز، ریچارد،(2002) هویت اجتماعی، ترجمه تورج یار احمدی،1381، تهران، نشر شیرازه.
23-هال، ادوارد، (1997)، "بعد پنهان"، ترجمه دکتر منوچهر طبیبیان،1376، انتشارات دانشگاه تهران، تهران
24- هنسون اولاما نارولا، جرجیس (2000)، تکنولوژی های جدید ارتباطی در کشورهای در حال توسعه، ترجمه داوود حیدری،1379، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها
25-وکیلها، سمیرا(1392)، تاثیر فضای مجازی بر عرصه هویت فرهنگی، فصلنامه مطالعات جامعه شناختی ایران،3(9): 63-75.
26-یونسکو،1997، فرهنگ و توسعه(رهیافت مردم شناختی توسعه)، نعمت الله فاضلی، 1376، سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
27-Amin, A, Thrift, N.,eds.(2004). The Blackwell Cultural Economy Reader,Blackwell Chaney, d. (1983). The Department Store as a Culture Form, Theory Culture and Society, vol. 1, no.3.
28-A nderson,1995, B Standing(2000), BIjker & Law,1992: C hase etal ,2002: Gibbs &Kraause,2000,pargam an,1998,W islon etal,1998
29-Kroeber.A., Kluckhohn,C, (1952), “Culture,A Critical Review of Concepts and Definitions”. Harvard
University.
30-Miller, M.B.(1981). The Bone Marche. Bourgeois Culture and the Department Store, 18691920-,London, Allen and Unwin