- بوهالیس(1386)گردشگری الکترونیکی: فناوری اطلاعات برای مدیریت راهبردی گردشگری، ترجمةگروهی از دانشجویان کارشناسی ارشد رشتة مدیریت جهانگردی دانشگاه علامه طباطبایی، تهران:پندارپارس
- پیردشتی،حسن،آذری نیا، میلاد(1394)فضای مجازی و نقش آن در پیشرفت صنعت گردشگری،همایش ملی فرهنگ گردشگری و هویت شهری،دوره1
- حسینی کلکوه، سیدعادل، حبیبی، روزبه(1394)بررسی تأثیر عوامل آمیخته بازاریابی
- در افزایش جذب گردشگر (مطالعه موردی شهرک تاریخی ماسوله»، فصلنامه فضای
- دهقان، علیرضا(1387) تجربه گردشگری در فضای واقعی و فضای مجازی،فصلنامه تحقیقات فرهنگی،ش4: 19-1
- رادور، اعظم. حاجی محمدی، علی(1398)، تفاوت شناخت حاصل از گردشگری واقعی و گردشگری مجازی بر پایه نظریه روایت، تحقیقات فرهنگی ایران،دوره3،ش 2
- عربی، مهدی،1392،بررسی ساز و کارهای توسعه گردشگری الکترونیک در ایران،اولین همایش ملی گردشگری، جغرافیا و محیط زیست پایدار،همدان
- فرزین، محمدرضا(1384)گردشگری الکترونیکی و چالش های توسعه آن در ایران»،
- فنل، د. (1385)مقدمهای بر طبیعتگردی، ترجمة جعفر اولادی قادیکلایی، مازندران: دانشگاه مازندران
- قرخلو، مهدی، رمضان زاده، مهدی و گلین شریف دینی، جواد (" )0833اثرات زیست محیطی گردشگری بر سواحل شهر رامسر". فصلنامه پژوهشی جغرافیای انسانی. سال اول. شماره سوم
- گردشگری، سال چهارم، شماره 15
- نجفی، عباس و پوته ریگی، محمد و حسین زهی زمانه، فرامرز،1397،گردشگری الکترونیک،نخستین کنفرانس ملی تحقیق و توسعه در مدیریت و اقتصاد مقاومتی،تهران
- نظریولنی، لاله؛ روشن بابایی همتی و مهین صابری(1390)سامانه اطلاعات مکانی واطلاع رسانی گردشگری الکترونیک»، اولین همایش بین المللی مدیریت گردشگری و توسعه پایدار، مرودشت، دانشگاه آزاداسلامی واحد مرودشت
Hobson, P. & Williams, P. (1995) “Virtual Reality: A New Horizon for the TourismIndustry”, Journal of Vacation Marketing, Vol. 1(2): 124-13
Buhalis, D. & M.C. Licata (2002) “The Future E Tourism Intermediaries”, Tourism Management, Vol. 23 (3): 207–220.
Sheldon, P. (1997) Tourism Information Technology, New York: CAB International.
Smith, S.L.J. (2000) “How Far is Far Enough: Operationalizing the Concept of ‘Usual Environment’ in Tourism Definitions”, Tourism Analysis, Vol. 4 (-): 137-144.
Wang, Y., Q. R.Yu & Fesenmaier, D.R. (2002) “Defining the Virtual Tourist Community: Implications for Tourism Marketing”, Tourism Management, Vol. 23 (4): 407–417.Dyson, E. (1993) “Interactivity Means Active Participation”, Computerworld, vol.27(50):3-33.