Agriculture as one of the major production activities in most countries of the world, especially developing countries, has a special place. One of the main obstacles to the growth and economic development of this sector is the lack of capital. The purpose of this research is to investigate the factors affecting farmers' satisfaction with the credits of the Agricultural Bank. The sample of this research includes 200 farmers of Baghmolek city, they were selected by simple random. Data collection in this research was done using a researcher-made questionnaire. After preparing the questionnaire and confirming its face validity by experts, its reliability was confirmed by calculating Cronbach's alpha coefficient for different research variables. The results of the research showed that the correlation test between the research variables has a positive and significant relationship. In the end, in order to increase the satisfaction of farmers with their agricultural bank credits, suggestions were presented.
اکبری، پیمان، عابدین دارابی و افشین رستمی. 1393. بررسی رضایتمندی مشتریان از خدمات بانکداری براساس مدل کانو. اولین همایش ملی فرهنگ و توسعه کارآفرینی. دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویر احمد.
آقانصیری، مریم. 1391. مروری بر روند سرمایهگذاری بخش کشاورزی در چهار برنامه توسعه کشور. مجله اقتصادی- ماهنامه بررسی مسائل و سیاستهای اقتصادی. شمارههای 4و5. صفحات 61-78.
حسینی، صفدر، محمدخالدی و محمد قربانی و ابراهیم حسن پور. 1388. بررسی هزینههای مبادله تسهیلات اعطایی بانک کشاورزی در مناطق روستایی ایران. نشریه اقتصاد و توسعه کشاورزی(علوم و صنایع کشاورزی). جلد 23. شماره2. ص 36-45.
خیری، بهرام و معصومه قریشی. 1390. اهمیت رضایت مشتری و اندازهگیری آن. مجله مدیریت رضایت و وفاداری مشتریان.
عبدالهی، مهدی. 1385. سرمایهگذاری و چالشهای بازار مالی در بخش کشاورزی. مجله روند. شماره 49. صفحات 169-200.
محمدی، علی و محمد مسعود وکیلی. 1388. بررسی رضایتمندی دانشجویان از خدمات آموزشی ارایه شده و ارتباط آن با کیفیت خدمات در دانشگاه علوم پزشکی زنجان. مجلهی توسعهی آموزش در علوم پزشکی. دورهی 2. شماره 3.ص 48-59.
محمدییگانه، بهروز و عباس نباتی. 1392. تحلیل موانع توسعه کشاورزی در مناطق روستایی با استفاده از تحلیل سلسله مراتبی (AHP) (مطالعه موردی: دهستان کرانی- شهرستان بیجار). فصلنامه علمی- پژوهشی فضای جغرافیایی. سال سیزدهم. شمارهی 44. صفحات 135-152.
مینابپودینه، فرزاد. 1392. بررسی بیمه بر روی محصولات کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان. پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل.
نعمتی، امین و محمد قربانی. 1391. همسویی رفتار اقتصادی و زیست محیطی در مدیریت علفهای هرز. تحقیقات اقتصاد کشاورزی. جلد 4. شماره 3. صص 39-58.
نوری زمان آبادی، سید هدایت ا... و عباسامینیفسخودی. 1386. سهم توسعه کشاورزی در توسعه روستایی (مطالعه موردی: مناطق روستایی استان اصفهان). مجله علوم کشاورزی ایران. دوره 2-38. شماره 2. صفحات 263-275.
کرمی، عزت ا..، غلامحسین زمانی و مسعود یزدانپناه. 1383. رضامندی از بیمه محصولات کشاورزی و سازههای موثر بر آن. دومین همایش علمی بیمه کشاورزی، توسعه و امنیت سرمایهگذاری.
Adebayo, O. O., & Adeola, R. G. (2008). Sources and uses of agricultural credit by small scale farmers in surulere local government area of Oyo State. Anthropologist, 10(4), 313-314.
Beerli, A., Martin, J. D., & Quintana, A. (2004). A model of customer loyalty in the retail banking market. European Journal of Marketing, 38(1/2), 253-275.
Buttle, F. (1996). SERVQUAL: review, critique, research agenda. European Journal of marketing, 30(1), 8-32.
Douglas, P. (2003). Financial services for the rural poor, helping to improve Donor effectiveness in microfinance. Donor Brief, No. 15, October 2003. CGAP Donor Information Resource Centre (DIRECT).
ESCAP (1994). Jakarta plan of action on human resources development in the Escape region, revised edition. New York . UN.
Harrigan, P., Ramsey, E., & Ibbotson, P. (2008). e-CRM in SMEs: an exploratory study in Northern Ireland. Marketing Intelligence & Planning, 26(4), 385-404.
Khan, I. (2012). Impact of customers satisfaction and customers retention on customer loyalty. International Journal of Scientific & Technology Research, 2, 106-110.
Lin, J. S. C., & Wu, C. Y. (2011). The role of expected future use in relationship-based service retention. Managing Service Quality: An International Journal, 21(5), 535-551.
Roht. J. (1997). The limits of micro credit as a rural development intervention, Institute for Development Policy and Management. Manchester University.
Yazdanpanah, M., Zamani, G. H., Hochrainer-Stigler, S., Monfared, N., & Yaghoubi, J. (2013). Measuring satisfaction of crop insurance, a modified American customer satisfaction model approach applied to Iranian Farmers. International Journal of Disaster Risk Reduction, 5, 19-27.
khosravipour, B., baradarn, M., yazdanpanah, M., & khademi, Z. (2024). Investigating the factors affecting farmers' satisfaction with the loans of the Agricultural Bank. Geography and Human Relationships, 6(3), 304-317. doi: 10.22034/gahr.2023.417282.1950
MLA
bahman khosravipour; masoud baradarn; masoud yazdanpanah; zaynab khademi. "Investigating the factors affecting farmers' satisfaction with the loans of the Agricultural Bank". Geography and Human Relationships, 6, 3, 2024, 304-317. doi: 10.22034/gahr.2023.417282.1950
HARVARD
khosravipour, B., baradarn, M., yazdanpanah, M., khademi, Z. (2024). 'Investigating the factors affecting farmers' satisfaction with the loans of the Agricultural Bank', Geography and Human Relationships, 6(3), pp. 304-317. doi: 10.22034/gahr.2023.417282.1950
VANCOUVER
khosravipour, B., baradarn, M., yazdanpanah, M., khademi, Z. Investigating the factors affecting farmers' satisfaction with the loans of the Agricultural Bank. Geography and Human Relationships, 2024; 6(3): 304-317. doi: 10.22034/gahr.2023.417282.1950