Document Type : Original Article
Authors
1 Associate professor, of Allameh Tabatabaei University
2 Phd Student in Tourism Management, University of Science and Culture, Tehran, Iran.
3 Department of Management ,Payame Noor University ,P.O.Box 19395-3697 , Tehran ,Iran.
Abstract
Keywords
10. همایون، محمد هادی (1376)،"جهانگردی و ارتباطات میان فرهنگی"، مجموعه مقالات نخستین همایش جهانگردی و جمهوری اسلامی ایران، جلد1، کیش.
11. ابراهیمزاده، عیسی، کاظمیزاد، شمس اله، اسکندری، ثانی محمد (1390)، برنامهریزی استراتژیک توسعۀگردشگری، با تأکید برگردشگری مذهبی (مطالعۀ موردی: شهرقم)، پژوهش های جغرافیای انسانی، شماره 76، صص 115- 141.
12. کاویانفر، سیما (1386)، توریسم مذهبی در فرانسه و جهان، ماهنامه شهرداری ها، شماره 78، صص 31- 37.
13. شربیتیان، محمد حسن (1390)، تأملی کارکردی بر نقش توسعه ی پایدار گردشگری دینی در جامعه ایران.
14. حیدری، رحیم،(1389)، مبانی برنامه ریزی صنعت گردشگری، تهران، انتشارات سمت، چاپ دوم.
15. کروبی، مهدی،(1387)، فرهنگ قومی، سرمایه فرهنگی و صنعت گردشگری، تهران، فصلنامه علمی پژوهشی رفاه اجتماعی، سال هفتم، شماره 28، ص 309.
16. رحیم پور، علی، سید حسینی، سید داوود (1379)، سیمای جهانگردی اسلامی، نشر محیا، تهران، چاپ اول.
17. سوقندی، محمدرضا، سیاحت و جهانگردی از دیدگاه اسلام (1375)، ماهنامه ی فرهنگی قدس-آستان قدس رضوی،شماره ی هشتم،به نقل از دیبای پرویز، شناخت جهانگردی، تهران، انتشارات علامه طباطبایی.
18. مومنی، مصطفی، صرافی، مظفر،قاسمی خوارزمی، محمد (1387)، ساختار و کارکرد گردشگری مذهبی- فرهنگی و ضرورت مدیریت یکپارچه در کلان شهر مشهد، فصلنامه جغرافیا و توسعه، شماره 11، دوره بهار و تابستان،صص38-13.
19. محلاتی، صلاح الدین (1380)، درآمدی بر جهانگردی، تهران، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی، چاپ اول.
21. مکارم شیرازى، ناصر (1374)، تفسیر نمونه، تهران: نشر: دار الکتب الاسلامیه، ، ج16، ص359.
22. قرآن مجید، توبه (112).
23. قرآن مجید، انعام (122).
24. قرآن مجید، تین (4-5).
25. قرآن مجید، عنکبوت (20).
26. قرآن مجید، رعد (28).
27. ملکیان، مصطفی (1379)، معنویت و محبت چکیده همه ادیان، تهران: آفتاب، چاپ اول.
28. معین، محمد (1381)، فرهنگ معین، تهران: امیرکبیر، چاپ پانزدهم.
29. طباطبایی، سید محمد حسین (1382)، ترجمه تفسیرالمیزان، ترجمه سید محمد باقر موسوی همدانی، قم: نشر فرهنگ اسلامی، چاپ اول.
30. ایمانی خوشخو، محمد حسین، شهرابی فراهانی، مهدیه، عراقی، مریم (1394). " بررسی ارتباط میان سفر و معنویت در ادیان پیش از اسلام (مطالعه موردی ادیان زرتشت، یهودیت و مسیحیت) ". مجموعه مقالات اولین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت، دانشگاه علم و فرهنگ تهران.
31. جهانیان، منوچهر، عبداللهی، اعصم، براتی، سمیه، همت یار، مهدیه (1394). "بررسی جایگاه معنویت در گردشگری از دیدگاه ادیان ". مجموعه مقالات اولین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت، دانشگاه علم و فرهنگ تهران.
32. رضایی، محمد، صباغ پور، مهدیه، شفیعا، سعید (1394). "ارتباطات بین فرهنگی و معنویت در گردشگری ". مجموعه مقالات اولین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت، دانشگاه علم و فرهنگ تهران.
33. فتاحی، زهرا (1394). " بررسی رابطه بین گردشگری معنوی (مذهبی) و ابعاد توسعه ". مجموعه مقالات اولین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت، دانشگاه علم و فرهنگ تهران.
34. همایون، محمد هادی، بد، مهدیه (1394). "تبیین انگیزه های معنوی گردشگران در سفرهای معنوی(مطالعه موردی: رویداد پیاده روی اربعین) ". مجموعه مقالات اولین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت، دانشگاه علم و فرهنگ تهران.
35. پیمان، آیت (1394). "گردشگری، معنویت و صلح و دوستی ". مجموعه مقالات اولین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت، دانشگاه علم و فرهنگ تهران.
36. پاکروان نوخندان، حمیرا، نادری مایوان، رمضانعلی (1392)، نقش اماکن زیارتی در جذب گردشگری مذهبی، مجموعه مقالات اولین همایش ملی مدیریت گردشگری، طبیعت گردی و جغرافیا، همدان - انجمن ارزیابان محیط زیست هگمتانه.
37. ابتکاری، محمد حسین، مختاری، مریم (1392)، بررسی نقش اماکن مذهبی در گسترش گردشگری، مجموعه مقالات دومین همایش ملی گردشگری و طبیعت گردی ایران زمین، همدان - شرکت هم اندیشان محیط زیست فردا.
38. فتحعلی، داوود (1392)، نقش اماکن مذهبی در جذب گردشگر (مطالعه موردی: امامزاده داوود (ع)، پایان نامه کارشناسی ارشد انتشار نیافته دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، استاد راهنما: دکتر آزیتا رجبی.
39. Barnard,alan and Jonathan Spencer (1996), Encyclopedia of Socialcand Cultural Anthropology ,Routledge.
40. Digance, J. and Cusack, C., 2002, Glastonbury: A Tourist Town for All Seasons, In Dann, G, M, S, (ed) The Tourist as a Metaphor of the Social World, Wallingford: CAB International.
41. Kamil, Jill (2000), “Religious tourism as big business”, al ah- raweekly, Febury 17-23-Issue No 469.
42. Mashhadi, David (2007), Religious Tourism: The Way to Santiago, Ma European Tourism Management, Bournemouth University, Fachhochschule Heilbronn.
43. Moghimian M, Salmani F, Azarbarzin M. The relationship between test anxiety and spiritual health in nursing students. J Qom Univer Med Scien 2011; 5(Supl 3): 31-6.
44. Nolan, M. L.; Nolan, S. 1989, Christian Pilgrimage in Modern Western Europe, Chapel Hill: The University of North Carolina Press.
45. Rastegar A, Farhangi A. The Presentation and Clarification. Bimonthly Research and Scientific Journal of shahed University 2007; 1(2): 1-24.
46. Suleiman, Jafar Subhi Hardan & Mohamed, Badaruddin, (2011), Factors Impact on Religious Tourism Market: The Case of the Palestinian Territories, International Journal of Business and Management. Vol. 6, No 7. pp: 254-260.
47. Vijayanand, S. (2013), Socio-Economic Impacts Pilgrimage tourism, International Journal of Multidisciplinary Research. Vol. 2, Issue 1. pp: 329-343.
48. www.rcmc.ir.