آذر، ع.، غلامزاده، ر. و قنواتی، م. (1391)، مدلسازی مسیری-ساختاری در مدیریت: کاربرد نرم افزار SmartPLS. تهران: نگاه دانش.
حسینی قادیکلایی، سید مهدی، محمدیان ساروی، محسن، ابو،حسین (1391)، بررسی رابطه ی بین ادراک برابری با تعهد سازمانی و رضایت شغلی در بین دبیران آموزش و پرورش شهرستان سوادکوه (پژوهشگر)، فصلنامه مدیریت ،9(25)، صص1- 10.
سکاران، اوما. (1388)، روش های تحقیق درمدیریت، ترجمه محمد صائبی و محمود شیرازی، تهران: مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی، چاپ ششم.
صیادی، سعید، چمنی فرد، راحله، نیک پور، امین(1394)، نقش میانجی رضایت شغلی کارکنان در رابطه بین سرمایه های فکری و بهره وری نیروی انسانی (مورد مطالعه:بانک تجارت منطقه شمال غرب تهران)، فصلنامه علمی- پژوهشی مدیریت بهره وری، 9(34)، صص27- 43.
عاقل، قاسم، لگزیان، سمیه (1387)، بررسی رابطه بین رضایت شغلی و رضایت مشتری در مشاغل خدماتی، فصلنامه بانک صادرات، سال10، شماره46، صص 89- 92.
قنبری، ابوالفضل، آدمی، معصومه، هاشمی امین، سمیرا (1394)، سنجش پایداری توسعة گردشگری از نگاه جامعة محلی(مطالعه موردی: شهر تبریز)، نشریه گردشگری شهری،2(2)، صص205- 218.
کلدی، علیرضا و عسگری، گیتا (1382)، بررسی میزان رضایت شغلی معلمان ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران، مجله روان شناسی و علوم تربیتی، سال33، شماره1، صص103-120.
مقیمی، سید محمد (1385)، سازمان و مدیریت رویکردی پژوهشی، تهران: انتشارات ترمه، چاپ ششم.
نیک پور، امین، سنجر، سلاجقه(1391)، نقش چابکی سازمانی در رضایت شغلی کارکنان، دو ماهنامه مدیریت، 23(66)، صص 31- 36.
قلیچ لی، بهروز، مشبکی، اصغر(1385)، "نقش سرمایه اجتماعی در ایجاد سرمایه فکری سازمان(مطالعه دو مورد شرکت خودروساز ایرانی)،" فصلنامه دانش مدیریت، شماره 75، سال نوزدهم، صص 147-125.
شاکری نیا، حسن(1386)، امنیت و رضایت شغلی و بهداشت روانی، ماهنامه تدبیر، شماره72، صص 18- 21.
انواری رستمی، علی اصغر، رستمی، محمد رضا (1382)، ارزیابی مدل ها و روش های سنجش و ارزش گذاری سرمایه های فکری شرکت ها، فصلنامه بررسی های حسابداری و حسابرسی، سال10، شماره34، صص51-76.
جهانی، الهام، عزیزیان، نوید، حاجی نیا، مجتبی، خاکی، صنمبر(1392)، رابطه رضایت شغلی و بهره وری کارکنان جهاد دانشگاهی واحد ایلام، مجموعه مقالات اولین کنفرانس ملی حسابداری و مدیریت، شیراز: موسسه بین المللی آموزشی و پژوهشی خوارزمی.
چوپانی، حیدر، زارع خلیلی، مجتبی، قاسمی، عقیل، غلام زاده، حجت (1391)، بررسی رابطه بین سرمایه فکری با نوآوری سازمانی (مطالعه موردی: شرکت سهامی بیمه توسعه)، فصلنامه ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، سال 2، شماره 1 (پیاپی 5)، صص 27- 58.
غلامرضا، خاکی(1386)، مدیریت بهره وری ( با رویکردی تحلیلی به آن در سازمان)، تهران: انتشارات کوهسار، چاپ نهم.
رزقی شیرسوار، هادی، موسوی، میرمحمد (1390)، رابطه بین رضایت شغلی و بهره وری کارکنان شاغل در واحد پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شهر تهران، فصلنامه مدیریت بهداشت و درمان، شماره 3 و 4، صص 19- 27.
رضایی هرندی، حسن، سیادت، سید علی (1389)، بررسی رابطه بین میزان رضایت شغلی با بهره وری متصدیان امور بانکی بانک ملی ایران، مجموعه مقالات سومین کنفرانس بهبود و تحول اداری، تهران: مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما.
محمدی پیراسته، سید محمد باقر، جلیلیان، حمید رضا، میرزایی، حبیب (1390)، رابطه سرمایه فکری و بهره وری در صنعت بانکداری (مطالعه موردی: بانک های استان لرستان)، فصلنامه پول و اقتصاد، سال 3، شماره 7 ، صص 203- 234.
میرسپاسی، ناصر(1392)، مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار، تهران: انتشارات میر، چاپ سی و ششم.
عزیزی، شیرین، شفیعی رودپشتی، میثم (1391)، کاربرد مدل کانو به منظور شناسایی عوامل موثر بر بهبود بهره وری مدیران زن آموزش و پرورش (مطالعه موردی: آموزش و پرورش منطقه ی یک شهر تهران)، دو فصلنامه پژوهش نامه زنان، سال 3، شماره 6 ، صص 71- 93.
شفیع آبادی،عبدالله(1388)، راهنمایی تحصیلی و شغلی، تهران، انتشارات دانشگاه پیام نور.
نصرت پناه، سیاوش، حسنی، کاوه، یزدی، امید (1391)، بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و بهره وری نیروی انسانی، مجله پژوهش های مدیریت منابع انسانی، سال 4، شماره 1، صص 189- 206.
اسماعیلی، محمود رضا، قدسی، مسعود (1392)، بررسی تأثیرات هوش هیجانی بر رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان زن (مورد مطالعه: ادارات برق استان تهران)، فصلنامه زن و مطالعات خانواده، سال 5، شماره 20، صص 7- 20.
Bontis, N. (1998), “Intellectual capital: An exploratory study that develops measures and Models”. Management Decision. Vol. 36, No. 2, pp. 63-76.
Charles, K.E., Veitch, J.A., Farley, K.M.J. & Newsham, G.R. (2004). A Model of environmental and job satisfaction in open-plan offices: COPE PE field findings. Canadian Psychological Association 65th Annual Convention. 1-4.
Donohue, W., & Heywood J. (2004). Job satisfaction. International Journal ofMan Power. 26. 36-37.
Dehghan Nayeri, Nahid, Salehi, Tahmineh, Asadi Noghabi, Ahmad Ali (2011). Quality of work life and productivity among Iranian Nurses, Journal Contemporary Nurse, 39(1), pp. 106–118.
Doostdar, M; Rezaei Kelidbari, H; Masumi, M. (2014), “Examining the impact of intellectual capital on employees’ job satisfaction (case study: State Banks of Rasht)”. International Journal of Management and Humanity Sciences. Vol. 3, No. 4, pp. 1672-1677.
Ekwe, M. C. (2013), “Effect of intellectual capitals on employee productivity of Banks in developing economies: The Nigeria experience”. Research Journal of Finance and Accounting. Vol. 4, No. 11, pp. 139-149.
Fornell, C. and Cha, J. (1994). Partial least squares, in Bagozzi, R.P. (Ed.), Advanced Methods.
Goleman, D. (1995). Emotional Intelligence. New York: Bantam Books.
Gupta, O; Roos, G. (2001), “Mergers and Acquisitions through an Intellectual Capital Perspective”. Journal of Intellectual Capital. Vol. 2, No. 3, pp. 297-309.
Haenlein, Michael, & Kaplan, Andreas M. (2004). A Beginner’s Guide to Partial Least Squares Analysis.Understanding Statistics, 3(4), 283-297.
Hersey, H; Goldsmith, M. (1980), “A situational approach to performance planning”. Training and Development Journal. Vol. 34, No. 11, p. 38.
Ileanu, B. V; Tanasoiu, O. E. (2008), “Factors of the earning functions and their influence on the intellectual capital of an organization”. Journal of Applied Quantitative Methods. Vol. 3, No. 4, pp. 366-374.
Longo, M; Mura, M. (2011), “The effect of intellectual capital on employees' satisfaction and retention”. Journal Information and Management. Vol. 48, No. 7, pp. 278-287.
McGill, T. P. (2006), Harnessing intellectual capital: A study of organizational knowledge transfer. Ph.D. Dissertation. Touro University, California, USA.
Nazem, F; Sadeghi, O. (2012), “Modeling productivity based on intellectual capital in the public sector of educational administration”. Proceedings of the 9th International Conference on Intellectual Capital, Knowledge Management & Organisational Learning. The Universidad Del Rosario and the Universidad Jorge Tadeo Lozano Bogotá, Colombia. 18-19 October, pp. 179-185.
Roos, G; Roos, J. (1997), “Measuring your company’s intellectual performance”. Long Range Planning. Vol. 30, No. 3, pp. 413-426.
Sarminah, Samad, (2011), The Effect of Job satisfaction on Organizational Commitment and Job Performance Relationship: A Case of Managers in Malaysia,s Manufacturing Companies, European Journal of Social Sciences, Vol 18, No 4,pp. 228-239.
Yew, T. L. (2005). Job Satisfaction and Affective Commitment: A Study of Employees in the Tourism Industry in Sarawak, Malaysia. Sunway Academic Journal. 4.27-43.