بابایی، محبوب و ریاحی، وحید. (1397). بررسی تحولات ساختاری - کارکردی سکونتگاههای روستایی،شهرستان ارومیه (مطالعه موردی،دهستان انزل شمالی). جغرافیا و روابط انسانی، 1(3)، 203-231.
حسین بر، یارمحمد؛ نادری، عزت الله و سیف نراقی، مریم. (1400). بررسی نابرابریهای آموزشی سیستان و بلوچستان در مقایسه با شاخص های کشوری و ارائه الگویی برای تحقق عدالت آموزشی با تأکید بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی. مطالعات آموزشی و آموزشگاهی. 10(3): 383-413.
حیدرزادگان، علیرضا و صندوقداران، محمد حسین. (1396). فرصتهای آموزشی دانش آموزان عشایر استان سیستان و بلوچستان: (برابر یا نابرابر). مطالعات برنامه ریزی آموزشی. 6(11)، 159-175.
خمری، منصور و معمری، ابراهیم. (1397). پایش سیاستهای توسعه اقتصادی- اجتماعی فضا از منظر ژئوپلیتیک ناحیهای در جنوب شرق ایران (مطالعه موردی: سیستان و بلوچستان). جغرافیا و روابط انسانی، 1(3)، 410-423.
سامری، مریم، حسنی، محمد، و سیدعباس زاده، میرمحمد. (1394). تبیین نابرابری های اموزشی و ارائه مدل توسعه آموزشی به منظور آمایش و نیل به عدالت آموزشی موردشناسی: مناطق آموزشی استان آذربایجان غربی. جغرافیا و آمایش شهری - منطقه ای، 5 (14)، 105-122
شیرکرمی، جواد، و بختیارپور، سعید. (1393). ارزیابی نابرابری ها در دستیابی به فرصت های آموزشی: با مطالعه موردی مقطع ابتدایی شهرستان دهلران درسال تحصیلی 91-1390. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 7(26)، 41-58.
صبحیمقدم، مژگان.، عباسی، عنایت و بیژنی، مسعود. (1396). طراحی الگوی تشکیل یک سازمان مردمنهاد محلی: شرایط، تعاملات و پیامدها (موردمطالعه، روستای کیخا، شهرستان زابل). پژوهشهای روستائی 8(3): 502-517.
میر، علیرضا. (1394). تاثیر عدالت آموزشی در کاهش نابرابریهای افقی منطقهای در ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت و اقتصاد. دانشگاه سیستان و بلوچستان.
نبی زاده سرابندی، سیما. (1384). بیعدالتی در فرصتهای آموزشی استان سیستان و بلوچستان. زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان)، 3(3 (پیاپی 13))، 155-175.
Ainscow, M. (2020). Promoting inclusion and equity in education: lessons from international experiences. Nordic Journal of Studies in Educational Policy, 6(1), 7-16.
Beitz, C. R. (1975). Justice and international relations. Philosophy & Public Affairs, 360-389.
Biesta, G., Heugh, K., Cervinkova, H., Rasiński, L., Osborne, S., Forde, D., ... & Tesar, M. (2022). Philosophy of education in a new key: Publicness, social justice, and education; a South-North conversation. Educational Philosophy and Theory, 54(8), 1216-1233.
Brighouse, H., & Swift, A. (2014). The place of educational equality in educational justice. Education, justice and the human good, 14-33.
Coleman, J. S. (1968). Equality of educational opportunity. Integrated education, 6(5), 19-28.
Culp, J. (2020). Educational justice. Philosophy Compass, 15(12), e12713.
Forsythe, M. E., & Chan, Y. W. (2021). Justice-centered education amid the COVID-19 pandemic. The Journal of Environmental Education, 52(5), 347-357.
Gamoran, A., & Long, D. A. (2007). Equality of educational opportunity a 40 year retrospective. In International studies in educational inequality, theory and policy (pp. 23-47). Dordrecht: Springer Netherlands.
Gillham, B. (2000). Case study research methods (Continuum research methods). London: Bloomsbury.
Glaser, B. G., & Strauss, A. L. (2017). The discovery of grounded theory: Strategies for qualitative research. Routledge.
Gutmann, A. (1995). Civic education and social diversity. Ethics, 105(3), 557-579.
Howe, K. R. (1997). Understanding Equal Educational Opportunity." Social Justice, Democracy, and Schooling." Advances in Contemporary Educational Thought, Volume 20. Teachers College Press, 1234 Amsterdam Avenue, New York, NY 10027
Landi, D., Lynch, S., & Walton-Fisette, J. (2020). The A–Z of social justice physical education: Part 2. Journal of Physical Education, Recreation & Dance, 91(5), 20-27.
Meyer, K. (2021). Talents, abilities and educational justice. Educational Philosophy and Theory, 53(8), 799-809.
Nielsen, L. (2020). Teach them to play! Educational Justice and the capability for Childhood play. Studies in Philosophy and Education, 39(5), 465-478.
Reimers, F. M. (2022). Primary and secondary education during Covid-19: Disruptions to educational opportunity during a pandemic (p. 475). Springer Nature.
Rodriguez, A. J., & Morrison, D. (2019). Expanding and enacting transformative meanings of equity, diversity and social justice in science education. Cultural Studies of Science Education, 14, 265-281.
Shields, L., Newman, a., & Satz, D. (2023). "Equality of Educational Opportunity", The Stanford Encyclopedia of Philosophy (Spring 2023 Edition), Edward N. Zalta & Uri Nodelman (eds.),
Strauss, A., & Corbin, J. M. (1997). Grounded theory in practice. Sage.