نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 دانشجوی دکتری مدیریت گردشگری، دانشگاه علم و فرهنگ تهران، تهران، ایران
2 دکترای باستان شناسی و عضو هیات علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی.تهران.
3 کارشناس ارشد شهرسازی، شهرداری کوهدشت.
4 کارشناس ارشد حقوق حقوق جزا و جرمشناسی، شهرداری کوهدشت.
چکیده
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
نویسندگان [English]
The marketing of the destination image is the starting point of a successful marketing, because the image and expectations of travel experiences that visitors in the future will relate to their particular destination. The factors affecting the mental image of tourists are one of the most important issues in marketing research, as many countries use many promotional and promotional tools to create a positive mental image and satisfaction of tourists from the destination. This concept is very important in the field of services, such as tourism, because it also affects the re-election of the destination and plays a crucial role in introducing the destination to others. No communication and prioritization of the factors affecting the positive image and satisfaction of tourists can not be achieved by successful marketing and accurate response to the wishes of tourists. The purpose of this paper is to determine the relationship between marketing components and their effect on creating the target image. The present research is a descriptive and analytical-documentary research.
کلیدواژهها [English]
1) بهبودی، ریحانه، (1388)، تاثیر معاری ایرانی-اسلامی برانگاره ادراکی گردشگران اروپایی از ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
2) رابینز، پی استیفن(1384)، رفتار سازمانی، جلد اول، ترجمه پارسائیان و اعرابی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ هفتم.
3) فیضی، کامران و تاتاریف سعید(1383)، بهبود کیفیت خدمات در پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه مطالعات جهانگردی، دانشگاه علاوه طباطبایی، شماره5.
4) کاتلر، فیلیپ(1389)، مدیریت بازاریابی، مترجم: بهمن فروزنده، چاپ هشتم، اصفهان، نشر اموخته.
5) لاولاک، کریستوفر و لارن، رایت(1382)، اصول بازاریابی و خدمات، ترجمه ابوالفضل تاج زاده، تهران: انتشارات سمت، چاپ اول.